Manchester City vs Newcastle: Kota menghadapi ujian sukar dalam perlawanan kandang pertama

 

Jangkaan

Manchester City 3-1 Newcastle

 

Catatan Utama

* Manchester City memulakan pertahanan gelaran mereka dengan kemenangan hebat 3-0 menentang pasukan naik taraf terbaharu, Burnley yang diuruskan oleh bekas kapten legenda, Vincent Kompany.

* Newcastle United memulakan kempen Liga Perdana mereka dengan kemenangan gemilang 5-1 menentang Aston Villa. Selepas beberapa minit awal yang kacau, mereka menjadikan perlawanan mereka sangat dominan.

 

Panduan Bentuk

Manchester City – K K K M M

Newcastle United – S K K K K

 

Fakta Pertandingan

* Manchester City berjaya mengekalkan kebersihan empat kali berturut-turut dalam perlawanan kandang menentang Newcastle United di Liga Perdana.

* Mereka juga berjaya menjaringkan 14 gol tanpa balas dalam tempoh itu.

* Newcastle hanya berjaya menewaskan Manchester City sekali dalam perlawanan tandang di era Liga Perdana iaitu pada tahun 2000.

 

 

Pemain Utama untuk diperhatikan

Erring Haaland

Norwegian besar ini telah memulakan musim dengan cara yang sama seperti musim sebelumnya dengan menjaringkan brace pada hari pembukaan. Dua golnya menentang Burnley adalah penyelesaian hebat dengan gol pertama datang dari pergerakan hebat dan keinginan untuk mencapai bola terlebih dahulu dari pemain penanda dan gol kedua adalah penyelesaian fantastik ke sudut teratas.

 

 

Dia telah menjaringkan 52 gol dalam 53 perlawanan musim lalu dan mungkin akan mencapai 50 gol musim ini yang akan membantu City meraih kejuaraan liga keempat berturut-turut mereka.

 

Alexander Isak

Dengan kecergasan yang membenarkannya, ini boleh menjadi musim yang sangat baik bagi Alexander Isak. Gol-gol dan persembahannya untuk Newcastle dalam kemenangan gemilang mereka menentang Aston Villa pada hujung minggu menunjukkan bahawa dia adalah seorang superstar yang bersedia untuk meletus tahun ini. Rekod golnya di Liga Perdana adalah 12 gol dalam 18 permulaan bagi pemuda Sweden ini dan dia tidak kelihatan bersedia untuk berhenti lagi.

 

 

Dia akan menjadi ancaman yang sukar ditangani oleh para pemain pertahanan City dalam serangan balas.

 

 

 

Share.
Leave A Reply