Liverpool vs AFC Bournemouth: Kedua-dua pasukan mencari kemenangan pertama mereka musim ini.

Ramalan

Liverpool 3-0 AFC Bournemouth

 

Catatan Utama

* Liverpool membuka kempen mereka dalam perlawanan yang mencabar bertentangan dengan Juara Liga, Chelsea. Perlawanan berakhir dengan seri 1-1 dengan gol pembukaan Luis Diaz dibatalkan oleh gol penyamaan oleh Axel Dasisi.

* Bournemouth bermain seri 1-1 dengan pasukan yang berjuang untuk kekal di Liga Perdana musim lalu, West Ham.

 

Pedoman Formasi

Liverpool – M W S K M

Bournemouth – S K K M K

 

Fakta Perlawanan

* Bournemouth tidak pernah mengalahkan Liverpool di Anfield dalam liga perdana. Mereka telah menelan enam kekalahan dan satu seri dalam tujuh perlawanan liga di sana.

* Perlawanan terakhir antara kedua pasukan ini adalah perlawanan yang bersejarah dalam Liga Perdana ketika Liverpool menghancurkan lawannya dengan menyumbang 9 gol tanpa balas. Roberto Firmino mempersembahkan dua gol dan tiga assist.

 

Pemain Utama yang Perlu Diawasi

 

Mohammed Salah

Internasional Mesir ini tidak mencatatkan gol bagi musim ini dalam perlawanan bertentangan dengan Chelsea hujung minggu lalu, tetapi dia tetap menjadi pemain yang paling berbahaya dalam pasukan Liverpool.

 

Pasukannya akan menjadi jagoan yang kuat untuk memenangi perlawanan dengan selesa dan dia mungkin mencatatkan beberapa gol dalam proses itu.

 

Dominik Solanke

Penyerang utama Bournemouth membuka akaun golnya untuk musim Liga Perdana dengan mencetak gol bertentangan dengan West Ham dalam perlawanan baru-baru ini. Golnya membantu pasukannya mendapatkan satu mata dan seperti biasa, permainan menyeluruhnya sangat baik.

 

Beliau sekali lagi perlu berada di puncak permainannya dalam perlawanan di mana peluang akan menjadi langka baginya.

 

 

 

Share.
Leave A Reply