Crystal Palace vs Arsenal: Arsenal Untuk Menang Dua Kali Berturut-turut

 

Prediksi

Crystal Palace 1-3 Arsenal

 

Catatan Utama

* Walaupun kehilangan Wilfred Zaha, Palace memulakan kempen mereka dengan kemenangan menentang Sheffield United, berkat gol Odsonne Edouard.

* Arsenal juga memulakan musim ini dengan kemenangan, walaupun mereka hanya menang tipis 2-1 menentang Nottingham Forest.

* Arsenal mempunyai rekod terbaik dalam perlawanan tandang di Liga Perdana musim lepas.

 

Panduan Bentuk

Crystal Palace – WWLLW

Arsenal – WWWWL

 

Fakta Pertembungan

* Arsenal mempunyai rekod yang baik menentang pasukan lawan mereka, dengan memenangi perlawanan Crystal Palace di kandang dan tandang dalam kempen 2022/23.

* Crystal Palace hanya menang tiga kali menentang Arsenal dalam 22 pertemuan terakhir.

 

Pemain Utama Yang Perlu Diawasi

 

Odsonne Edouard

Selepas kehilangan Wilfred Zaha, sebahagian besar tanggungjawab gol akan ditanggung oleh Edouard dan dia sepatutnya mendapat lebih banyak peluang untuk mencetak gol sebagai pemain utama pasukan.

 

Setelah mencetak lima gol untuk Eagles musim lalu, dia pasti ingin meningkatkan jumlahnya musim ini.

 

Bukayo Saka

Penyerang bertaraf antarabangsa England adalah salah satu nama pertama dalam skuad Arsenal dan ini bukanlah suatu kejutan. Pemain berusia 21 tahun itu adalah seorang daripada pemain terbaik dalam Liga Perdana musim lalu dan sudah diikuti dengan gol kelas dunia menentang Nottingham Forest.

 

Saka sudah mendapat reputasi sebagai salah satu winger terbaik dalam bola sepak sedunia dan anda boleh mengharapkan bahawa dia sekali lagi akan menjadi penting bagi Gunners dalam kempen masa ini.

 

 

 

Share.
Leave A Reply