Man City vs Sevilla: Warga Kota dijangka memenangi peraturan Uni Super sekali lagi

 

 

Ramalan

Man City 3-1 Sevilla

 

Juara Eropah Man City akan menentang juara UEFA Europa League, Sevilla, dalam apa yang akan dikira sebagai pembuka tradisional kepada musim pertandingan kelab UEFA yang baru.

 

Kedua-dua pasukan ini sudah tidak asing antara satu sama lain, dengan bertemu empat kali dalam pertandingan UEFA tahun lepas. Raksasa Liga Perdana Inggris telah memenangi semua empat pertandingan itu (termasuk dua kali dalam peringkat kumpulan Liga Juara-Juara) musim lalu.

 

 

 

 

Bagaimanapun, Man City mungkin menghadapi pasukan Sevilla yang kelihatan berbeza, yang secara ketara telah bertambah baik sejak kedatangan Jose Luis Mendilibar sebagai pengurus pada Mac. Sevilla telah menjatuhkan Manchester United sepanjang perjalanan mereka untuk memenangi UEFA Europa League untuk kali ketujuh.

 

Manakala City adalah pasukan yang baru dalam peringkat ini dan mereka akan bertanding dalam Peraturan Uni untuk kali pertama dalam sejarah kelab ini, sementara Sevilla sudah bermain enam kali dalam peringkat ini, dengan kalah dalam lima perlawanan itu.

 

Catatan penting

* Sejarah tidak berpihak kepada Sevilla, yang telah kalah dalam lima perlawanan Peraturan Uni mereka yang berjaya apabila mereka berlakon.

* Man City akan sangat berminat untuk menambahkan rekod mereka di Eropah kepada sejarah kelab ini dan mereka boleh memenangi perak pertama mereka musim ini selepas kalah dalam Piala Komuniti kepada Arsenal akhir minggu lalu.

* Man City telah memenangi keempat-empat pertemuan mereka dengan Sevilla dalam perlawanan yang bersaing.

* Sevilla mempunyai rekod yang baik melawan pasukan-pasukan Inggeris secara am, walaupun mereka masih belum berjaya menewaskan pasukan Pep Guardiola.

 

Catatan Formasi: Manchester City

Manchester City pastinya berharap untuk memulakan musim dalam catatan yang positif, walaupun kekalahan mereka dalam Piala Komuniti kepada Arsenal mungkin dianggap tidak masalah berarti.

 

 

City akan bermain melawan Burnley sebelum perlawanan Peraturan Uni ini, dan itu bermakna kecekapan mereka akan mencapai tahap yang tinggi menjelang perlawanan ini. Pep Guardiola kemungkinan akan mengambil perlawanan ini dengan serius dan dijangka Man City akan meneruskan rentetan kemenangan mereka terhadap Sevilla dan meraih perak pertama mereka musim ini.

 

Catatan Formasi: Sevilla

Sevilla akan berhadapan dengan Valencia dalam perlawanan pertama mereka di La Liga 2023/24 dan dijangka kuat memenangi perlawanan itu di kandang mereka di depan para penyokong mereka.

 

 

Akan tetapi, bermain melawan City akan menjadi cabaran yang berbeza. Raksasa Sepanyol ini telah mencatatkan kejayaan baru-baru ini terhadap kebanyakan pasukan Inggeris, termasuk pesaing sengit City iaitu Manchester United. Walaupun begitu, mereka masih gagal mencapai sesuatu yang bererti melawan pasukan Pep Guardiola.

 

Semua petunjuk menunjukkan kemenangan lain untuk City, tetapi adalah salah untuk menulis pasukan Jose Luis Mendilibar ini.

 

Fakta Manchester City vs Sevilla

* Manchester City telah memenangi empat dari empat perlawanan terakhir mereka bertemu Sevilla.

 

Pemain-pemain yang perlu diperhatikan

Erling Haaland

Haaland melengkapkan musim sulung yang luar biasa dengan Man City dengan berperanan besar dalam memenangi treble pertama kelab tersebut. Beliau memecahkan beberapa rekod dan 52 golnya di semua pertandingan telah membuat namanya tercatat dalam buku sejarah Liga Perdana Inggeris.

 

 

Walaupun begitu, pemain Norway ini sedang mengalami kekurangan gol baru-baru ini, dengan gagal menjaringkan sebarang gol dalam enam perlawanan terakhirnya. Walaupun begitu, perlawanan seperti ini mungkin akan melihatnya kembali ke landasan gol dengan gaya yang mantap.

 

En-Nesyri

Penyerang Morocco ini adalah salah satu pencetak gol terbaik Sevilla musim lalu dan beliau pasti akan meneruskan persembahan cemerlangnya pada musim ini.

 

 

Beliau telah menjaringkan gol ke atas Manchester United musim lalu dan akan mempunyai keyakinan untuk berfikir bahawa dia boleh mengejutkan pasukan Manchester yang lain.

 

Ramalan Manchester City vs Sevilla

Manchester City akan menjadi pasukan penjaja dalam perlawanan ini dan kami memberikan sokongan kepada mereka untuk meraih kemenangan. The Citizens sepatutnya mempunyai kekuatan yang terlalu banyak untuk ditangani oleh pasukan Sepanyol ini dan kami dapat melihat mereka meraih kemenangan dengan selesa.

 

Share.
Leave A Reply