Newcastle vs Aston Villa: pertembungan antara dua pasukan bola sepak Eropah di St James Park.

 

Ramalan

Newcastle 2-1 Aston Villa

 

Nota Utama

* Newcastle United telah bermain tujuh perlawanan sebagai persiapan untuk musim baru dan catatan mereka hampir sempurna.

* Mereka tidak pernah kalah sepanjang musim panas dengan lima kemenangan dan dua seri.

* The Villains juga memiliki rekod pra-musim yang serupa dengan tiga kemenangan dan tiga seri dalam tujuh perlawanan.

 

Panduan Bentuk

Newcastle United – S S K K K

Aston Villa – S K S K K

 

Fakta Perlawanan

* Pertemuan terakhir Newcastle dengan Aston Villa di kandang berakhir dengan kemenangan gemilang untuk kelab Tyneside. Callum Wilson mencetak dua gol dalam kemenangan 4-0 mereka.

* Aston Villa tidak pernah mengalahkan Newcastle di luar kandang sejak tahun 2005. Mereka belum pernah menang di St James Park dalam 14 percubaan.

 

Pemain Utama untuk diawasi

 

Alexander Isak

Penyerang antarabangsa Sweden ini semakin meningkat prestasinya pada penghujung musim dan menunjukkan potensi yang membuat Newcastle membayar lebih dari £60 juta untuk mendapatkannya. Dengan 10 gol dalam 17 penampilannya bagi kelab ini, dia akan berharap dapat terus berkembang dengan lebih baik dari segi kesihatan.

 

Ollie Watkins

Penyerang antarabangsa England ini kembali menemui bentuk terbaik di bawah Unai Emery dan musim lalu beliau mencatatkan 15 gol.

 

 

Ketika Villa dan Newcastle bertemu kali terakhir, di Villa Park, Watkins memeragakan permainan hebat dengan dua gol indah dan satu assist. Dia akan mencuba untuk menguasai perlawanan sekali lagi.

 

Share.
Leave A Reply