Everton vs Fulham: Perlawanan besar di tengah-tengah jadual pertengahan yang ketat.

 

Ramalan

Everton 1-1 Fulham

 

Nota Utama

* Persediaan pra-musim Everton hampir sempurna kerana mereka tidak kalah dalam sebarang perlawanan persahabatan. Mereka mencatatkan empat kemenangan dan satu seri dalam lima perlawanan pra-musim mereka.

* Persediaan pra-musim Fulham adalah sedikit berbelit-belit kerana mereka kalah dua kali dan menang dua kali dalam empat perlawanan mereka menjelang musim yang baru. Kedua-dua kekalahan mereka berlaku melawan pasukan Liga Perdana.

 

Panduan Form

Everton – W W D W W

Fulham – L W L L W

 

Fakta Perlawanan

* Goodison Park tidak lagi menjadi benteng dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan gelanggang ikonik itu mengalami kekalahan dalam jumlah yang banyak tahun lalu. Pada hujung musim lalu, mereka hanya memenangi dua dari tujuh perlawanan terakhir di kandang dalam Liga.

* Perlawanan terakhir antara kedua-dua pasukan di Goodison Park berakhir dengan kemenangan selesa 3-1 untuk pasukan dari London.

 

Pemain Utama yang Perlu Diperhatikan

Amadou Onana

Musim lalu, kebolehan Onana menjadikan dia kelihatan sebagai salah satu gelandang muda terbaik dalam Liga Perdana. Walaupun Everton mengalami kesulitan, penampilannya memberinya tempat dalam pasukan Piala Dunia FIFA Belgium dan dia dianggap sebagai masa depan gelandang pasukan tersebut.

 

Jika dia terus meningkatkan prestasinya musim ini, dia pasti akan menjadi pemain terpenting Everton.

 

 

Alexander Mitrovic

 

Walaupun menarik minat dari kelab-kelab di seluruh tempat, pemain Serbian yang tegap ini kelihatan bermula musim Liga Perdana yang baru dengan Fulham dan dia berhasrat untuk terus membina prestasi selepas mencetak 14 gol musim lalu.

 

 

Jika mereka mampu mengekalkannya dalam pasaran pemain, dia sekali lagi akan menjadi pemain terpenting mereka.

 

Share.
Leave A Reply