Brighton vs Luton Town: Perebutan sukar bagi pasukan hadir

 

Ramalan

Brighton 3-0 Luton Town

 

Nota Penting

* Perlawanan pra-musim Brighton tidak memberi hasil terbaik. Mereka mencatat satu kemenangan, dua kekalahan, dan satu seri dalam empat perlawanan.

* Luton Town bermain enam perlawanan pra-musim dan hanya menang satu. Mereka seri empat kali dan kalah sekali.

 

Panduan Bentuk

Brighton and Hove Albion – K K M K S

Luton Town – S M S S K

 

Fakta Perlawanan

* Prestasi kandang Brighton pada akhir musim lalu cukup baik. Dalam lima perlawanan liga kandang terakhir, mereka menang tiga kali dengan satu seri dan satu kekalahan.

* Kedua-dua pasukan ini hanya bertemu dua kali sebelum ini, dan menghasilkan dua perlawanan seri.

 

Pemain Utama yang Perlu Diawasi

Moises Caicedo

 

Moises Caicedo pada usia 21 mungkin merupakan salah satu pemain tengah terbaik dalam kumpulan usianya. Kekuatan beliau dihargai oleh beberapa kelab terbaik di seluruh benua, terutamanya Chelsea.

 

Chelsea telah membuat beberapa tawaran kepada pemain antarabangsa Colombia ini, tetapi tawaran-tawaran tersebut ditolak oleh Seagulls kerana tidak memenuhi nilai £100 juta untuk pemain tersebut.

 

Terdapat kemungkinan beliau tidak akan meninggalkan kelab ini musim panas ini, yang bermaksud bahawa beliau sekali lagi akan menjadi faktor penting dalam kejayaan pasukan Roberto De Zerbi ini.

 

Carlton Morris

 

Dengan 20 gol dalam kejuaraan musim lalu, Carlton Morris menyumbang kepada kejayaan pasukannya dan gol-gol penting beliau merupakan sebahagian besar dari kemenangan pasukan.

 

Dengan tujuh assist juga, beliau bukan sahaja penjaring gol yang baik, tetapi juga pembekal gol yang baik untuk rakan sepasukannya. Bekalan kreatif dan hasil akhir beliau di hadapan gol akan menjadi senjata penting bagi Luton.

 

Share.
Leave A Reply