Brentford vs Tottenham: Spurs mahu mula era baru dengan Kemenangan

 

Ramalan

Brentford 1-2 Tottenham

 

Perhatian Utama

* Brentford tidak menghadapi pra-musim yang baik sama sekali. Dalam lima perlawanan yang mereka mainkan, mereka tidak memenangi sebarang perlawanan dengan dua kekalahan dan tiga seri. Mereka hanya berjaya mengekalkan satu lembaran bersih juga.

* Tottenham bermain sebanyak empat perlawanan pra-musim, memenangi dua dan kalah dua. Mereka mengakhiri persiapan pra-musim mereka dengan kekalahan 4-2 kepada Barcelona.

 

Panduan Bentuk

Brentford – S S K K S

Tottenham Hotspur – K K K K K

 

Fakta Perlawanan

Brentford dan Tottenham pernah berentap di Stadium Komuniti dua kali dalam sejarah mereka. Kedua-dua perlawanan itu berakhir dengan seri 2-2 dan 0-0 masing-masing.

 

Pemain Utama yang Perlu Diawasi

Bryan Mbeumo

 

Dengan ketiadaan penyerang gol 20 Ivan Toney, rakan sepasukannya, Bryan Mbeumo akan perlu mengambil tanggungjawab dan menjadi pemain utama.

 

 

Penyerang antarabangsa Cameroon ini berjaya menjaringkan sembilan gol dan memberikan lapan assist musim lalu, yang merupakan pencapaian yang baik baginya. Tetapi mereka memerlukan nombor golnya menjadi lebih baik lagi untuk membantu mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh Toney.

 

 

Son Heung-Min

 

 

Dengan ketidakpastian mengenai masa depan Harry Kane, masih ada kemungkinan bahawa Spurs tidak memulakan musim baru dengan pencetak gol terbanyak sepanjang masa mereka menggempur.

 

 

Orang yang kelihatan tidak akan beredar adalah Son Heung-Min. Penyerang berumur 31 tahun ini tidak menghadapi musim terbaiknya dalam jersi Spurs disebabkan kecederaan yang dihadapinya. Tetapi dengan pemulihan penuh selepas musim tamat, dia mungkin akan kembali ke bentuk terbaiknya.

 

 

 

Share.
Leave A Reply