Burnley vs Man City: Rakyat untuk memulakan kempen baharu mereka dengan bergaya

Ramalan

Burnley 0-3 Manchester City

Nota Utama

  • Perlawanan pembukaan musim Manchester City menentang Arsenal dalam perisai Komuniti di mana mereka tewas menerusi sepakan penalti kepada Gunners dalam persembahan yang mengecewakan.
  • Burnley menamatkan persiapan pramusim mereka dengan kekalahan 3-0 kepada pasukan Bundesliga Jerman, Mainz. Mereka bermain empat perlawanan pramusim secara keseluruhan, hanya menang satu dan kalah dua.

Panduan Borang

Burnley – WLWDL

Manchester City – LLWWW

Fakta Padanan

  • Burnley telah mengalu-alukan Manchester City ke Turf Moor dalam Liga Perdana sebanyak lapan kali sebelum ini, hanya menang sekali. Mereka telah tewas empat perlawanan liga terakhir berturut-turut menentang Manchester City.
  • Pengurus Burnley, Vincent Kompany, akan menguruskan perlawanan Liga Perdana pertamanya menentang bekas pasukannya Manchester City dan bekas jurulatihnya Pep Guardiola.
  • Perlawanan terakhir Manchester City di tempat lawan musim lalu adalah kekalahan 1-0 kepada Brentford.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

 

Selepas kempen sulung yang menyaksikan dia memecah dan mencipta rekod baru menjaringkan gol dalam Liga Perdana, dunia menjangkakan apa yang akan dilakukan pemain Norway itu tahun ini.

 

 

Sukar untuk mendahului 35 gol liga dalam 32 perlawanan Liga tetapi penyerang berusia 23 tahun itu akan bersedia untuk memecahkan rekodnya sendiri dan mencipta rekod yang lebih hebat dalam perjalanan untuk membantu pasukannya menjulang trofi keempat berturut-turut yang belum pernah terjadi sebelumnya.

 

Manual Benson

 

Perbezaan kualiti antara Kejuaraan dan Liga Perdana sememangnya bukan sesuatu yang kecil tetapi Manuel Benson perlu menunjukkan kualiti yang ditunjukkannya dalam Kejuaraan di liga besar untuk membantu pasukannya.

 

Pemain Belgium itu menjaringkan 11 gol dan membantu tiga lagi dalam 33 penampilan dan merupakan penjaring kedua terbanyak dalam pasukan di belakang Nathan Tella yang dipinjamkan ke kelab dari Southampton.

 

 

 

 

Share.
Leave A Reply