Ramalan

Manchester City 3 – 2 Inter Milan

Dari sudut hiburan, ini mungkin bukan final yang kami mahukan, tetapi ini mungkin final yang kami perlukan. Peminat Manchester City, terutamanya, akan menantikan pertembungan epik ini.

Nota Utama

  • Manchester City akan bermain perlawanan akhir Piala FA pada hujung minggu sebelum perlawanan akhir UCL mereka. Keputusan daripada permainan itu, positif atau negatif, akan menjadi batu loncatan untuk perlawanan mereka menentang lawan Itali mereka.
  • Inter Milan boleh memenangi treble sendiri dengan kemenangan menentang Manchester City selepas merangkul kejuaraan Supercoppa Italiana dan Coppa Italia musim ini.

Panduan Borang: Manchester City

Manchester City akan berpeluang bermain di gelanggang neutral dalam perlawanan akhir ini, memberikan rehat daripada perjuangan mereka di peringkat kumpulan dan pusingan kalah mati.

Perlawanan mereka menentang Manchester United dalam perlawanan akhir Piala FA juga akan menjadi penting dalam membentuk minda mereka ketika mereka bersedia untuk menentang Inter Milan di Turki.

Panduan Borang: Inter Milan

Inter Milan adalah pasukan paling berprestasi di Itali pada masa ini selepas juara Serie A Napoli, yang mereka tewaskan pada suku akhir Liga Juara-Juara. Setelah memenangi kejuaraan sedikit masa lalu, mereka, seperti Man City, akan dicaj untuk perlawanan akhir di Turki.

Pertarungan mereka untuk tempat kedua dalam liga juga akan menyediakan papan anjal yang boleh mereka gunakan untuk mengejar Manchester City yang terbang tinggi.

Fakta Manchester City vs Inter Milan

  • Manchester City dan Inter Milan tidak pernah berhadapan antara satu sama lain dalam perlawanan kompetitif. Hanya dua perlawanan mereka dalam sejarah adalah perlawanan persahabatan pra-musim, dan kedua-dua pasukan mempunyai kemenangan masing-masing.
  • City mempunyai rekod yang baik menentang pasukan Itali. Mereka mempunyai enam kemenangan dan empat kekalahan daripada 16 perlawanan dan telah menjaringkan 26 gol berbanding 18 gol yang digabungkan oleh semua lawan Itali mereka, termasuk perlawanan persahabatan menentang Inter.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Kevin De Bruyne

Erling Haaland akan menjadi penyerang utama dan Jack Grealish, Riyad Mahrez, Phil Foden, dan Ilkay Gundogan antara beberapa pemain berbakat lain akan menyokongnya.

Sokongan terbesarnya, bagaimanapun, adalah pemain antarabangsa Belgium Kevin De Bruyne, yang ramai percaya mempunyai tuntutan keabadian jika dia memenangi Liga Juara-Juara UEFA. Inter akan melakukannya dengan baik untuk memerhatikannya.

Lautaro Martinez

Pemain antarabangsa Argentina itu memulakan musim dengan perlahan tetapi sejak kembali dari Piala Dunia FIFA 2022 di mana dia mempunyai aksi di bawah par tetapi pulang dengan pingat kemenangan, dia telah menjadi lelaki yang berbeza.

Gol dan bantuan beliau telah memainkan peranan penting dalam kejayaan Inter baru-baru ini di peringkat domestik dan benua. Man City akan memerhatikannya.

Ramalan Manchester City lwn Inter Milan

Simone Inzaghi dan Pep Guardiola akan bersaing dalam pertarungan bahagian tengah yang sangat menarik untuk ketuanan. Kedua-dua pasukan mempunyai pemain tengah yang cemerlang yang boleh bersaing antara satu sama lain dan kemungkinan besar akan berubah menjadi kes stamina, yang memberikan kelebihan kepada Inter. Kreativiti Man City, bagaimanapun, akan membuat perubahan dan pasukan Liga Perdana itu akan kehabisan juara.

Share.
Leave A Reply