Ramalan

Manchester City 3 – 1 Manchester United

Dalam sejarah Piala FA yang berabad-abad lamanya, tidak pernah dua pasukan terbesar dari Manchester mendapat keistimewaan untuk bertarung untuk merebut trofi. Ini adalah sejarah yang sedang dibuat untuk mana-mana pihak.

Nota Utama

  • Manchester City didorong oleh idea bahawa mereka boleh memenangi treble pertama mereka musim ini dengan Piala FA menjadi salah satu trofi yang masih perlu dikumpul.
  • Manchester United telah pun memenangi Piala EFL (Carabao). Menewaskan saingan sekota mereka ke Piala FA untuk berganda adalah fakta yang akan merangsang mereka.

Panduan Borang: Manchester City

Manchester City semakin perlahan sejak disahkan juara Liga Perdana lebih kurang seminggu lalu.

Satu kemenangan, satu kekalahan dan satu seri dalam tiga perlawanan selepas mereka memenangi kejuaraan penerbangan teratas adalah apa yang mereka akan ke perlawanan akhir. Pep Guardiola akan bimbang.

Panduan Borang: Manchester United

Manchester United menewaskan Newcastle United ke tempat ketiga Liga Perdana pada hari terakhir musim ini.

The Magpies memang perlahan, diakui, tetapi faktor perasaan gembira itu kini menjadi penambah semangat ketika mereka berusaha untuk mengelak kekalahan keempat kepada pesaing sekota mereka dalam lima perlawanan terakhir menentang City di Wembley.

Mereka mempunyai empat kemenangan berturut-turut dari Liga Perdana menjelang perlawanan.

Fakta Manchester City vs Manchester United

  • Manchester City mempunyai lebih baik daripada pesaing bandar mereka dalam perlawanan ini dalam 10 perlawanan terakhir. Mereka mempunyai lima kemenangan berbanding empat kemenangan United, tetapi tiada satu pun daripada mereka yang datang dalam Piala FA.
  • Kedua-dua pasukan hanya bertemu sembilan kali dalam Piala FA sebelum perlawanan Sabtu ini. Manchester United mempunyai kelebihan dalam pertandingan ini, dengan enam kemenangan berbanding tiga kemenangan City.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Bruno Fernandes

Bruno Fernandes ialah ketua pencipta pasukan Erik ten Hag dan bermain menentang City pastinya akan membangkitkan semangat kompetitifnya.

Dia akan berharap rakan sepasukannya menyelesaikan peluang yang dia cipta kali ini kerana penamat Liga Perdana mereka sebahagian besarnya disebabkan oleh mereka gagal membuat sesuatu daripada bola terakhirnya.

Erling Haaland

Bahagian ini boleh memuatkan semua pemain Manchester City dari Ederson hingga Rico Lewis. Bagaimanapun, pemecah rekod Erling Haaland adalah orang yang akan mengambil bahagian itu.

Setelah memenangi semua anugerah individu dalam Liga Perdana, memenangi lebih banyak lagi dalam Piala FA akan menjadi tumpuan dan fikirannya. Dia mempunyai hatrik menentang United musim ini dan akan berasa gatal untuk menambah lebih banyak lagi.

Ramalan Manchester City lwn Manchester United

Erik ten Hag akan lebih bersedia untuk bekas bosnya, Pep Guardiola, seperti yang ditunjukkan dalam perlawanan timbal balik Liga Perdana Inggeris yang dimenanginya 2-1 di Old Trafford. Wembley, bagaimanapun, adalah padang yang neutral dan ini akan menjadikan padang permainan lebih sedikit.

City akan mendominasi penguasaan bola dan United akan cuba melakukan serangan balas pantas untuk mencuri kemenangan. Di sebalik usaha terbaik United, bagaimanapun, keputusan itu akan memihak kepada juara Liga Perdana itu pada akhirnya.

Share.
Leave A Reply