Ramalan

Southampton 0-4 Liverpool

Nota Utama

  • Selepas berkhidmat selama 11 tahun dalam Liga Perdana, Southampton secara rasmi akan keluar dari liga utama England dengan cara yang anggun dengan menamatkan saingan tercorot musim ini. Mereka tidak banyak bertarung dalam perjalanan turun ketika mereka menuju ke perlawanan perpisahan mereka dengan 12 perlawanan tanpa kemenangan, dengan itu merupakan regangan ketiga terpanjang mereka tanpa kemenangan dalam keseluruhan sejarah liga mereka.
  • Liverpool akan berharap mereka mempunyai segala-galanya untuk bermain kerana mereka telah memenangi perlawanan liga terakhir mereka selama enam musim berturut-turut, tetapi keputusan seri 1-1 yang mengecewakan kepada Aston Villa pada pusingan lalu melenyapkan harapan mereka untuk menamatkan saingan di kelompok empat teratas. memperoleh momentum selepas tujuh kemenangan berturut-turut sebelum ini. Malangnya, ia kembali kepada bola sepak Liga Europa UEFA musim depan buat kali pertama sejak musim pertama Jürgen Klopp di Merseyside.

Panduan Borang

Southampton – LLLLL

Liverpool – DWWWW

Fakta Padanan

  • Persembahan The Reds di tempat lawan telah menjadi tumpuan Achilles mereka kerana mereka telah berjaya memenangi hanya enam kali dalam perjalanan liga mereka musim ini . Separuh daripada kemenangan itu datang daripada tiga perlawanan terakhir mereka, di mana mereka telah menjaringkan 11 gol dalam proses itu. Jumlah itu adalah sebanyak yang mereka kumpul sepanjang 13 perlawanan PL di tempat lawan sebelum ini.
  • Southampton adalah pasukan pertama yang diturunkan musim ini – hanya Leeds dan Bournemouth yang dibolosi lebih banyak gol daripada Saints.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

James Ward-Prowse

Kapten Southampton, James Ward-Prowse mungkin bermain dengan baju berbeza musim depan, tetap menjaringkan tiga daripada empat gol liga terakhirnya selepas minit ke-75 menunjukkan dia telah meninggalkan segala-galanya untuk Saints.

Mohamed Salah

Sementara itu, sekiranya Mohamed Salah menjaringkan gol kelapannya menentang Southampton di sini, ia akan menjadi kali kelima dalam enam musim di Liverpool dia menjaringkan 20+ gol PL.

Share.
Leave A Reply