Ramalan

Istana 1-1 Nottingham Forest

Nota Utama

  • Dengan khabar angin bahawa bos Forest, Steve Cooper mungkin bertanding untuk jawatan Palace apabila ia menjadi kosong pada musim panas, ini boleh menjadi uji bakat yang berpotensi. Walaupun peminat Forest mungkin tidak berminat untuk kehilangan Cooper, dia sekurang-kurangnya telah mendalangi kelangsungan hidup mereka yang disahkan pada hujung minggu lalu hasil kemenangan 1-0 yang menarik terhadap naib juara Liga Perdana, Arsenal.
  • Palace tidak mempunyai peluang untuk menamatkan saingan di bahagian atas seperti yang mereka harapkan. Bagaimanapun, selepas seri 2-2 menentang Fulham minggu lepas, mereka sekurang-kurangnya boleh menamatkan kempen dengan agak positif – di atas Chelsea juga.

Panduan Borang

Istana Kristal – DWLWL

Hutan Nottingham – WDWLW

Fakta Padanan

  • Walaupun apa yang dilihat adalah kempen biasa, kemenangan di sini akan menyaksikan Palace menamatkan musim di tempat ke-11, yang akan menandakan penamat tertinggi bersama mereka sepanjang lapan musim terakhir.
  • Sangat memberangsangkan untuk Palace yang mencari kejayaan itu, mereka tidak pernah kalah dalam perlawanan liga terakhir musim ini di liga utama apabila menamatkan kempen di tempat sendiri (W7, D3).
  • Kemenangan Nottingham Forest menentang Arsenal kali terakhir adalah satu-satunya kemenangan di tempat lawan musim ini dan mereka kini berpeluang menamatkan musim mereka dengan satu detik.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Odsonne Edouard

Dengan lima daripada tujuh gol terakhirnya sebagai pembuka perlawanan, harapkan permulaan pantas daripada Odsonne Édouard dari Palace. Dia berkemungkinan akan bersaing dengan Taiwo Awoniyi dari Forest untuk mencari darah pertama kerana dia menjaringkan gol pembuka dalam kesemua tujuh penampilan menjaringkan gol liga musim ini.

Taiwo Awoniyi

Lima gol pemain Nigeria itu dalam tiga perlawanan terakhirnya secara tunggal memastikan status Liga Perdana Nottingham Forest.

Dia juga telah menjaringkan gol terbanyak sejak awal Mei dan akan berusaha untuk menjadikannya 10 gol liga untuk musim ini.

Share.
Leave A Reply