Ramalan

Leeds 1-3 Tottenham

Nota Utama

  • Berikutan kekalahan 3-1 Liga Perdana (PL) mereka kepada West Ham United, Leeds United dikritik kerana kelihatan seperti meletak jawatan untuk penyingkiran, dengan pengurus yang terkepung Sam Allardyce berkata mereka “tidak menunjukkan kualiti yang diperlukan”. Keadaan mereka terdesak, tetapi mereka masih boleh bertahan dengan menewaskan Tottenham Hotspur sekiranya Leicester dan Everton juga gagal menang, walaupun jika Everton seri Leeds mesti menang sekurang-kurangnya margin tiga gol untuk memintas mereka.
  • Tottenham memerlukan gol dan banyak daripadanya, kerana mereka mesti lebih baik keputusan Aston Villa dan sekurang-kurangnya menyamai Brentford untuk layak ke Liga Persidangan Eropah UEFA selepas mengalami kekalahan 3-1 yang merosakkan menentang Brentford kali terakhir. Keputusan itu menamatkan hanya satu kemenangan dalam tujuh perlawanan terakhir mereka (D1, L5), yang pastinya tidak menimbulkan banyak keyakinan ketika mereka bersedia untuk perlawanan terakhir Ryan Mason sebagai pengurus sementara.

Panduan Borang

Leeds – LDLLD

Tottenham – LLWLD

Fakta Padanan

  • Leeds tidak pernah memenangi perlawanan liga sejak 4 April, dan walaupun kemenangan itu datang di Elland Road, empat perlawanan yang mereka anjurkan sejak itu menyaksikan mereka melepaskan purata kekalahan 3.5 gol setiap perlawanan.
  • Kemenangan liga pertama di tempat lawan sejak 23 Januari akan menjadi satu aksi yang menarik, tetapi Spurs bergelut menentang pasukan yang bergelut menentang penyingkiran kerana mereka tidak menewaskan mana-mana tiga pasukan lain dalam kelompok empat terbawah dalam perlawanan musim ini.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Rodrigo

Rodrigo menjadi satu-satunya penjaring Leeds dalam dua daripada tiga perlawanan terakhir mereka dan dia menjaringkan dua gol ketika menentang Tottenham dalam kekalahan 4-3 November.

Harry Kane

Perjuangan Tottenham pada penggal ini telah membuat eksploitasinya menjadi sedikit di bawah radar. 28 gol PL Harry Kane musim ini sudah memadai untuk memenangi Kasut Emas dalam empat kempen terakhir, tetapi untuk Erling Haaland dalam kempen semasa.

Walau apa pun, dia suka menjaringkan gol menentang Leeds dan boleh menyasarkan 30 gol untuk melengkapkan musim ini dengan catatan individu yang positif.

Share.
Leave A Reply