Ramalan

Everton 2-0 Bournemouth

Nota Utama

  • Sudah tiba masanya untuk Everton yang tahu kemenangan di sini menentang Bournemouth akan mengekalkan status liga utama mereka untuk musim ke-69 berturut-turut – hanya Arsenal telah mengumpul lebih banyak musim berturut-turut di liga utama England.
  • Setelah memperoleh status kelangsungan hidup mereka sendiri, Bournemouth kelihatan telah menurunkan standard mereka sejak akhir-akhir ini dengan tiga kekalahan berturut-turut. Mereka memang mempunyai rekod yang baik menentang Everton tetapi The Toffees sangat lapar kali ini.

Panduan Borang

Everton – DLWDL
Bournemouth – LLLWW

Fakta Padanan

  • Prestasi Everton semakin baik sejak sebulan lalu dan hanya juara bertahan Manchester City yang berjaya mengatasi mereka dalam empat perlawanan terakhir Liga Perdana.
  • Bournemouth telah mencatat empat kemenangan kompetitif berturut-turut menentang Everton dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Dalam setiap pertandingan tersebut, mereka menjaringkan 3+ gol tetapi sukar untuk melihat pengulangan pencapaian itu di sini berdasarkan fakta mereka telah menjaringkan satu atau kurang dalam lima daripada enam perlawanan terakhir PL mereka.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Demarai Kelabu

Dengan Dominic Calvert-Lewin cedera, Demarai Gray dijangka mengetuai serangan Everton dan dia menjaringkan satu daripada enam gol kompetitifnya musim ini menentang Bournemouth.

Jaidon Anthony

Jaidon Anthony tanpa jaringan sejak Januari untuk Cherries jadi dialu-alukan untuk menentang The Toffees memandangkan dia sudah menjaringkan gol dalam kedua-dua perlawanan menentang mereka musim ini.

Share.
Leave A Reply