Ramalan

Chelsea 1-1 Newcastle United

Nota Utama

  • Keputusan perlawanan ini tidak akan banyak mengubah nasib kedua-dua pasukan di atas meja musim ini. Chelsea akan menamatkan saingan di luar 10 teratas dan Newcastle United akan kembali ke bola sepak Eropah.
  • Eddie Howe akan berharap untuk melakukan dua kali ganda ke atas The Blues dalam permainan ini manakala Frank Lampard akan mengikuti uji bakat untuk peranan seterusnya dengan cuba memenangi perlawanan dengan pasukan yang lebih lemah dari segi mental.

Panduan Borang

Chelsea – LWDLL

Newcastle United – WLDWD

Fakta Padanan

  • Newcastle United mempunyai kelebihan psikologi dalam perlawanan ini selepas menewaskan Blues 1-0 di St. James’ Park dalam perlawanan simpanan pada November 2022.
  • Chelsea belum menewaskan pasukan empat teratas musim ini. Tiada bukti bahawa perlawanan terakhir mereka menentang Newcastle akan berbeza walaupun mempunyai kelebihan di tempat sendiri.

Pemain utama

Raheem Sterling

Raheem Sterling ialah orang utama Chelsea pada masa ini. Ia hanya mengambil masa sepanjang musim tetapi dia akhirnya bermain dengan baik. Ini adalah sesuatu yang peminat Chelsea akan gembira untuk memasuki musim baru tetapi mereka akan berharap dia dapat meningkatkan semangat menentang pelawat mereka pada Ahad 28 Mei untuk membantu mereka menamatkan dengan keputusan yang baik sekurang-kurangnya.

Callum Wilson

Callum Wilson sangat mengagumkan untuk Newcastkle musim ini. Dia adalah penjaring terbanyak mereka dan salah seorang leftenan Eddie Howe yang paling dipercayai dalam pasukan.

Dia juga telah mendapat satu lagi panggilan ke skuad England dan dia akan berada dalam suasana perayaan.

Share.
Leave A Reply