Ramalan

Aston Villa 1-2 Brighton and Hove Albion

Nota Utama

  • Brighton dan Hove Albion berada di ambang penamat enam teratas Liga Perdana buat kali pertama dalam era Liga Perdana liga utama bola sepak Inggeris.
  • Aston Villa hampir kembali ke Eropah buat kali pertama sejak penampilan Liga Europa UEFA pada musim 2010/11. Dengan Unai Emery sebagai pengurus, peluang mereka untuk memenangi satu lagi kejuaraan Eropah – sekiranya mereka berjaya – adalah lebih tinggi daripada sebelumnya.

Panduan Borang

Vila Aston – WLLWD

Brighton and Hove Albion – LWLWD

Fakta Padanan

  • Brighton mempunyai rekod buruk menentang Aston Villa dalam semua pertandingan. Lima kemenangan, sembilan seri dan 16 kekalahan adalah rekod semasa mereka.
  • Kemenangan terakhir Brighton ke atas Aston Villa ialah di Villa Park, tempat perlawanan ini. Kemenangan itu datang pada tahun 2020, dengan itu merupakan satu-satunya kemenangan mereka dalam lima perlawanan terakhir antara kedua-dua pasukan.

Pemain utama

Evan Ferguson

Penyerang remaja besar itu menarik minat daripada kelab-kelab terkemuka musim ini untuk eksploitasinya bersama Brighton.

Persaingan untuk menjadi pilihan pertama Roberto De Zerbi bersama Deniz Undav telah membantu pemain berusia 18 tahun itu membuka versi terbaik dirinya musim ini. Dia telah penting untuk mereka dalam beberapa perlawanan terakhir mereka dan Villa akan melakukannya dengan baik untuk memerhatikannya.

Ollie Watkins

Ollie Watkins terlepas sepakan penalti menentang Liverpool tetapi dia terlibat dalam memenanginya. Penglibatannya juga membawa kepada keputusan seri 1-1 penting mereka untuk mengekalkan harapan Eropah mereka. Brighton akan melakukan yang terbaik untuk memerhatikannya.

Share.
Leave A Reply