Ramalan

Arsenal 2 – 1 Wolverhampton Wanderers

Nota Utama

  • Arsenal mungkin menjulang kejuaraan Liga Perdana selepas perlawanan ini kerana mereka berada di landasan untuk memenangi musim sehingga kekalahan pertama mereka menentang Manchester City, yang mengekalkan kejuaraan hujung minggu lalu.
  • Wolverhampton Wanderers akan berusaha untuk menamatkan perlawanan dengan kuat untuk menggembirakan peminat mereka menjelang persiapan pramusim.
  • Seperti Wolves, Arsenal akan mencari kemenangan untuk menamatkan musim dengan kuat. Ia akan menjadi lebih penting bagi mereka selepas rentetan keputusan buruk pada bulan April dan Mei yang menyebabkan mereka kehilangan gelaran.

Panduan Borang

Arsenal – LWWLL

Wolverhampton Wanderers – WLWLD

Fakta Padanan

  • Arsenal memenangi perlawanan songsang pada bulan November untuk melanjutkan rentak kemenangan mereka ke atas Wolves kepada tiga perlawanan berturut-turut selepas dua kekalahan berturut-turut dalam lima pertemuan terakhir mereka.
  • Wolves hanya menang di laman sendiri Arsenal tiga kali dalam tempoh 45 tahun yang lalu. Ketiga-tiga kemenangan telah datang dalam bola sepak teratas (sebagai Liga Bahagian Satu dan Liga Perdana).
  • Menentang Wolves, Arsenal akan bermain tanpa Gabriel Martinelli, penyerang paling berkesan mereka yang diketepikan kerana kecederaan sehingga selewat-lewatnya Julai.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Martin Ødegaard

Martin Ødegaard ialah orang utama Arsenal pada masa ini. Kapten itu kini dalam perbincangan untuk melanjutkan kontraknya di kelab selepas musim yang hebat dan kegembiraan menjadi sebahagian daripada projek itu akan mendorongnya untuk menamatkan musim ini dengan kuat di hadapan peminat.

Tanpa Martinelli dan Bukayo Saka yang sangat letih, dia dijangka akan menarik tali dari bahagian tengah.

Ruben Neves

Ruben Neves kekal sebagai satu-satunya lelaki yang menimbulkan ancaman sebenar kepada pasukan lain di kalangan ramai bakat teknikal di bawah Julen Jam tangan Lopetegui di Molineux. Tanpa dia menarik tali di tengah taman, banyak perkara gagal berfungsi. Arsenal akan berhati-hati dengan kreativitinya.

Share.
Leave A Reply