Ramalan

Manchester United 2-0 Chelsea

Ia adalah pertarungan antara tempat keempat dan ke-12 ketika Manchester United dan Chelsea bertarung di Old Trafford. Manchester United akan berusaha untuk mendapatkan bola sepak Liga Juara-Juara pada malam Khamis manakala Chelsea akan mengharapkan penamat yang dihormati untuk musim buruk mereka.

Nota Utama

  • Manchester United kini dalam empat kemenangan berturut-turut di tempat sendiri dalam Liga Perdana. Mereka telah menjaringkan enam gol dalam tempoh masa itu.
  • Chelsea hanya memenangi dua daripada 11 perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam Liga.
  • Manchester United telah mengekalkan enam gol berturut-turut di tempat sendiri dan telah melepaskan paling sedikit gol di tempat sendiri dalam liga (lapan).

Panduan Borang: Manchester United

Manchester United hampir mendapat tempat empat teratas. Mereka hanya memerlukan satu mata dalam dua perlawanan seterusnya untuk mengesahkan kelayakan Liga Juara-Juara UEFA untuk musim depan dan boleh melakukannya pada hari Khamis.

Chelsea mungkin mengalami musim yang buruk tetapi anak buah Erik Ten Hag akan melakukannya dengan baik untuk tidak memandang rendah pasukan yang mempunyai pemain berkualiti secara menyeluruh.

Panduan Borang: Chelsea

Jika Chelsea memenangi dua perlawanan terakhir mereka musim ini, mereka masih akan menamatkan saingan di bahagian bawah carta. Musim bergelora yang menyaksikan empat pengurus dan hampir satu bilion dibelanjakan untuk urusan perpindahan akhirnya akan berakhir.

Mereka akan mengharapkan prestasi yang mantap dan keputusan menentang Manchester United untuk sekurang-kurangnya menambah beberapa positif pada musim mereka.

Fakta Manchester United lwn Chelsea

  • Perlawanan yang pernah menjadi box office pada masa lalu telah menjadi jauh berbeza sejak kebelakangan ini. Manchester United dan Chelsea telah bermain lima keputusan seri dalam lima pertemuan terakhir mereka.
  • Pasukan terakhir yang memenangi perlawanan dalam perlawanan ini ialah Manchester United pada 2020.
  • Kemenangan terakhir Manchester United di tempat sendiri ke atas Chelsea ialah menentang pasukan Frank Lampard pada 2019 di mana mereka menang 4-0.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Bruno Fernandes

Bruno Fernandes telah berpengaruh sepanjang kempen Manchester United. Skuad itu mempunyai masalah dengan pelbagai kecederaan tetapi pemain Portugis itu adalah kehadiran paling konsisten dalam pasukan dari segi prestasi dan ketersediaan.

Dia terlibat dalam gol kemenangan menentang Bournemouth kali terakhir dan sudah pasti akan menjadi bahagian penting dalam semua perkara yang baik untuk United pada petang Khamis.

Kai Havertz

Salah satu statistik yang meletakkan musim Chelsea dalam perspektif adalah nombor Kai Havertz di hadapan gol.

Pemain Antarabangsa Jerman itu adalah penjaring terbanyak The Blues musim ini dalam Liga Perdana dengan hanya tujuh gol untuk namanya.

Jumlah itu tidak mencukupi untuk pasukan yang menyasarkan lebih tinggi daripada kedudukan mereka pada permulaan musim.

Namun begitu, dia masih pemain paling berbahaya mereka di depan gawang dan dijangka membantu pasukannya menyelesaikan peluang yang datang kepadanya.

Ramalan Manchester United lwn Chelsea

Walaupun Chelsea tidak mempunyai apa-apa untuk bermain untuk menamatkan musim, Manchester United perlu memastikan bola sepak Liga Juara-Juara untuk kempen seterusnya.

Mereka akan pergi ke perlawanan dengan lebih motivasi daripada blues dan memastikan ketiga-tiga mata.

Share.
Leave A Reply