Ramalan

Brighton 2-2 Man City

Juara Liga Perdana itu mahu meneruskan rentak kemenangan mereka apabila bertandang ke Stadium Amex untuk menentang Brighton and Hove Albion pada malam Rabu.

Nota Utama

  • Manchester City kini berada dalam 12 kemenangan berturut-turut dalam Liga Perdana. Mereka telah memenangi lima perlawanan di tempat lawan berturut-turut dalam Liga, menjaringkan 14 gol.
  • Brighton hanya kalah satu daripada tujuh perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri dalam Liga. Mereka kini mempunyai rekod rumah kesembilan terbaik di bahagian itu.
  • Manchester City hanya menyimpan dua gol dalam enam perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam Liga. Mereka telah melepaskan empat gol dalam masa itu.
  • Brighton telah menjaringkan 11 gol dalam empat perlawanan terakhir Liga di tempat sendiri.

Panduan Borang: Brighton and Hove Albion

Sejak Seagulls tiba di Liga Perdana pada 2017, mereka terus naik ke carta liga dan berkembang dalam kualiti.

Keputusan yang baik mereka dalam tempoh enam tahun berada dalam Liga kini telah membuahkan ganjaran yang besar kerana mereka kini layak ke bola sepak Eropah buat kali pertama dalam sejarah Kelab.

Matlamat untuk anak buah Roberto De Zerbi adalah untuk menamatkan musim yang hebat dengan nada tinggi dan mendapat kemenangan besar di tempat sendiri menentang Citizens.

Panduan Borang: Manchester City

Juara-juara itu kini dalam mod tune up ketika mereka cuba bersiap sedia untuk dua perlawanan akhir piala penting pada bulan Jun.

Tiga kali ganda dalam penglihatan mereka dan mereka akan mahu mengekalkan rekod kemenangan dan keyakinan mereka apabila mereka menghadapi perjalanan sukar ke stadium Amex pada hari Rabu.

Fakta Brighton and Hove Albion lwn Manchester City

Kedua-dua pasukan ini telah bertemu antara satu sama lain di Stadium Amex sebanyak lima kali dalam Liga Perdana. Manchester City telah menang empat kali manakala Brighton hanya menang sekali.

Pertemuan terakhir kedua-dua pasukan ini dalam liga musim ini menyaksikan Manchester City menewaskan Brighton 3-1. Walaupun skor akhir kelihatan seperti City adalah pemenang yang selesa, Brighton boleh memenangi perlawanan itu pada hari lain.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Evan Fergurson

Dengan dua gol dalam perlawanan terakhirnya menentang Southampton, Evan Fergurson terus menunjukkan mengapa dia adalah antara prospek penyerang yang paling banyak diperkatakan dalam bola sepak Inggeris.

Pemain berusia 18 tahun itu pasti mahu meneruskan prestasi baiknya dan menamatkan kempen sulungnya di liga teratas dengan kuat.

Erling Haaland

Haaland telah berada di landasan perang dalam musim sulungnya untuk Manchester City dan kempennya yang memecahkan rekod akan menjadi satu untuk buku sejarah.

Masih ada peluang bahawa dia boleh memiliki kempen 40 gol liga dan dia pasti akan mengintai jumlah itu sebelum akhir musim ini.

Ramalan Manchester City lwn Brighton and Hove Albion

Ini akan menjadi perlawanan antara dua pasukan penyerang terbaik dalam liga dan kami meramalkan perlawanan terbuka yang akan berakhir dengan keputusan seri 2-2

Share.
Leave A Reply