Ramalan

Liverpool 3 – 1 Aston Villa

Nota Utama

  • Liverpool telah memenangi tujuh berturut-turut untuk memberi tekanan kepada Manchester United, yang menduduki tempat keempat di atas meja. Mereka kini serius memburu tempat terakhir Liga Juara-Juara UEFA.
  • Aston Villa telah kehilangan momentum dalam mengejar bola sepak Liga Europa UEFA tetapi dengan pengurus legenda Liga Europa Unai Emery mengemudi, segala-galanya boleh dilakukan.

Panduan Borang

Liverpool – WWWWW

Aston Villa – DWLLW

Fakta Padanan

  • Perlawanan terbalik pada bulan Disember adalah kekalahan untuk Aston Villa di hadapan peminat mereka di Villa Park. Liverpool melarikan diri dengan kemenangan 3 – 1 dan ia adalah permulaan pemulihan perlahan mereka ke perlumbaan empat teratas mereka sekarang.
  • Unai Emery pernah berdepan Liverpool lapan kali dan menang sekali sahaja (satu seri, enam kalah). Ini adalah perlawanan yang boleh menyaksikan Villa melangkah ke satu lagi kejuaraan Eropah jadi pendekatannya akan berbeza.

Pemain utama

Mohammed Salah

Mohammed Salah terus menjadi pemain terbaik untuk Liverpool kerana dia berada dalam enam musim di Anfield

Dia mempunyai hatrik dengan bantuan dalam perlawanan terakhir mereka menentang Leicester City untuk memenangi anugerah lelaki terbaik perlawanan. Bagaimanapun, dia masih belum menjaringkan 20 gol untuk musim liga dan Aston Villa akan menjadi peluang untuknya mengekalkan rekod luar biasa itu.

Leon Bailey

Penyerang Jamaica Leon Bailey kini merupakan pemain terbaik untuk Aston Villa. Produk akhir beliau agak kurang tetapi ancaman serangan beliau adalah sedemikian rupa sehingga peluang untuk menjaringkan gol sering dicipta. Emery telah meletakkan lebih banyak tanggungjawab kepada bekas penyerang Bayer 04 Leverkusen itu dan Liverpool akan menjadi uji bakat besar untuknya.

Share.
Leave A Reply