Ramalan

Fulham 2 – 2 Crystal Palace

Nota Utama

  • Selepas Fulham-Crystal Palace, 84 derbi London akan berlangsung dalam Liga Perdana musim ini. Ini adalah jumlah paling banyak London Derbies dalam sejarah liga.
  • Fulham akan menamatkan saingan dalam 10 teratas Liga Perdana buat kali pertama sejak musim 2011/12 apabila mereka menamatkan saingan di tempat kesembilan.
  • Crystal Palace tidak menduduki 10 teratas Liga Perdana sejak musim 2014/15, apabila mereka menamatkan saingan di tempat ke-10. Itu kekal sebagai penamat terbaik mereka dalam Liga Perdana.

Panduan Borang

Fulham – LLLWW

Istana Kristal – DLWLW

Fakta Padanan

  • Dalam Liga Perdana, kedua-dua pasukan telah bertemu sembilan kali sebelum ini. Fulham hanya menang tiga kali, dengan kemenangan terbaharu datang dalam perlawanan terbalik musim ini.
  • Fulham cenderung untuk mengalahkan Eagles secara menyeluruh setiap kali mereka melakukannya. Perlawanan terbalik pada bulan Disember adalah contoh ini, seperti pertemuan Oktober 2013 mereka di Selhurst Park.
  • Roy Hodgson telah bermain tujuh perlawanan menentang Fulham sebagai pengurus dan tidak pernah kalah (tiga menang dan empat seri). Ini akan menjadi perlawanan pertamanya menentang mereka musim ini dan Palace berharap rentaknya akan berterusan.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Willian

William adalah seorang veteran derby London, pernah bermain untuk Chelsea dan Arsenal sepanjang kariernya. Dia memahami suasana bola sepak di ibu kota England dan tahu bagaimana untuk menyesuaikan bakatnya untuk permainan itu.

Dia juga hebat untuk Fulham musim ini dan Cottagers berharap dia dapat menjalankan persembahan menentang pelawat mereka.

Eberechi Eze

Pemain terbaik Crystal Palace akan sekali lagi mengetuai barisan dalam satu lagi perlawanan derby London dan peminat di Selhurst Park yang tidak akan dapat ke Craven Cottage akan terus berusaha.

Bekas anak muda Reading itu dikelilingi oleh pemain cemerlang seperti Michael Olise dan mereka akan menyokongnya ketika dia melakukan sihirnya dari bahagian tengah.

Share.
Leave A Reply