Ramalan

Newcastle United 1 – 2 Brighton and Hove Albion

Pusingan seterusnya perlawanan Liga Perdana akan menyaksikan Newcastle United menerima kunjungan Brighton dan Hove Albion dalam perlawanan pertama minggu perlawanan.

Kedua-dua pasukan mengejar gol tinggi musim ini tetapi Seagulls mempunyai insentif untuk pergi lebih keras. Ia akan menjadi pertempuran taktikal yang menarik antara kedua-dua pengurus.

Nota Utama

  • Newcastle United telah menjaringkan 17 gol dalam tujuh perlawanan terakhir mereka, purata 2.4 gol setiap perlawanan. Ini lebih baik daripada catatan Brighton pada masa itu.
  • Brighton telah mengambil mata daripada tiga daripada empat teratas semasa: Manchester United (menang), Arsenal (menang) dan Newcastle (seri). Perlawanan songsang akan datang dengan Newcastle memberikan mereka peluang untuk menewaskan satu lagi pasukan empat teratas sekurang-kurangnya sekali musim ini.

Panduan Borang: Newcastle United

Eddie Howe dan pasukannya telah menghasilkan persembahan penting musim ini untuk mengutip mata yang sangat penting di tempat sendiri terutamanya.

Taman St. James secara rasminya adalah sebuah kubu dan Magpies berada dalam empat teratas atas sebab ini. Mereka tewas kepada Arsenal dalam perlawanan terakhir di tempat sendiri, bagaimanapun, menimbulkan keraguan tentang prestasi mereka menentang Brighton, yang melepasi tiga gol mengatasi Gunners pada minggu terakhir .

Rekod yang baik iaitu tiga kemenangan, satu kekalahan dan satu seri dalam lima perlawanan terakhir mereka sudah cukup untuk menahan Seagulls menjelang perlawanan penting itu.

Panduan Borang: Brighton and Hove Albion

Brighton menepis kekalahan mengejut mereka di tempat sendiri kepada Everton yang bergelut dua perlawanan minggu lalu untuk membelasah Arsenal di hadapan penyokong tuan rumah mereka 3-0.

Perlawanan itu adalah satu langkah penting dalam mengejar mereka untuk tempat pertama Liga Europa UEFA. Momentum daripada kemenangan itu akan mendorong mereka menentang Newcastle kerana mereka ingin menewaskan satu lagi pasukan empat teratas.

Mereka masuk ke dalam perlawanan dengan rekod tiga (besar) kemenangan dan dua kekalahan daripada lima perlawanan terakhir mereka.

Fakta Newcastle lwn Brighton

  • Kedua-dua pasukan hanya bertemu 11 kali sebelum ini dalam Liga Perdana. Brighton mempunyai empat kemenangan berbanding dua Newcastle pada masa itu, meletakkan sejarah di pihak Seagulls.
  • Kedua-dua pasukan bermain seri tanpa jaringan dalam perlawanan terbalik. Itu adalah salah satu daripada beberapa keputusan seri 0 – 0 dalam liga musim ini, menunjukkan tahap kesukaran perlawanan akan datang untuk kedua-dua set pengurus dan pemain.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Callum Wilson

penjaring gol terbanyak Newcastle United musim ini. Sebagai pemain Howe yang paling dipercayai, dia pasti akan memulakan permainan dan menilai berdasarkan prestasi terkini, hampir pasti untuk menjaringkan gol.

Dia telah menjaringkan tujuh gol dalam lima perlawanan terakhirnya. Gol-gol itu termasuk pendakap belakang, menjadikannya penyerang kedua paling berprestasi di belakang Erling Haaland dalam liga.

Kaoru Mitoma

Pemain antarabangsa Jepun itu perlahan dalam menjaringkan gol dan hantaran gol tetapi prestasinya menentang Arsenal adalah kuncinya.

kepada kemenangan Brighton di Emirates. Kehebatannya menyerang mencipta ruang dan peluang untuk rakan sepasukannya dan dia akan menjadi aset besar menentang pertahanan ketat Newcastle .

Ramalan Newcastle United lwn Brighton and Hove Albion

Jika perlawanan terdahulu mereka di Stadium AMEX musim ini adalah sesuatu yang perlu dilalui, ini mungkin menjadi kelas utama menyerang untuk banyak pasukan.

Ia juga boleh menjadi kelas induk pertahanan untuk banyak pasukan. Bagaimanapun, gol lebih cenderung mengalir dalam perlawanan ini dan ia akan memihak kepada Seagulls.

Share.
Leave A Reply