Ramalan

Manchester City 3-2 Real Madrid

Pertarungan antara Juara bertahan, Real Madrid dan pasukan yang dilihat sebagai pilihan untuk menjuarai Liga Juara-Juara, Manchester City berlanjutan Rabu ini.

Pusingan pertama perlawanan ini adalah permainan yang menarik yang berkesudahan dengan keputusan seri 1-1 antara kedua-dua pihak untuk menetapkan perlawanan kedua yang cukup bersedia di Etihad.

Nota Utama

  • Manchester City telah menjaringkan 10 gol tanpa balas di tempat sendiri setakat ini dalam peringkat kalah mati Liga Juara-Juara.
  • Dua perlawanan kalah mati terakhir Real Madrid musim ini termasuk lawatan ke kelab Inggeris. Mereka memenangi kedua-dua perlawanan, menjaringkan tujuh kali dan bolos dua kali.
  • Manchester City telah menjaringkan lebih daripada satu gol di laman sendiri untuk 11 perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan.

Panduan Borang: Manchester City

The Citizens tidak menghadapi masalah untuk melepaskan cabaran Everton pada hujung minggu. Kemenangan selesa mereka serta telah meletakkan mereka selangkah lebih dekat untuk menjadi Juara England untuk musim ketiga berturut-turut.

Walaupun mereka kini mengawal perebutan kejuaraan Liga, mereka juga menyasarkan untuk mara ke final Liga Juara-Juara UEFA dan meneruskan usaha mereka untuk treble bersejarah tetapi juara bertahan menghalang mereka.

Dengan jaringan walaupun dari perlawanan pertama, City akan berharap kelebihan mereka di tempat sendiri akan menjadi penggerak yang membawa mereka kepada kemenangan.

Panduan Borang: Real Madrid

Pemenang 14 kali dan Juara bertahan semasa tidak asing dengan situasi ini. Anda tidak memenangi banyak gelaran seperti yang mereka miliki dalam pertandingan ini tanpa membelakangi dinding.

Real tidak dapat memanfaatkan detik-detik penting dalam perlawanan pertama yang menghalang mereka daripada meraih kemenangan pada perlawanan pertama. Mereka tidak akan mempunyai margin untuk kesilapan pada detik kedua kerana City akan menyerang mereka dengan segala yang mereka ada.

Fakta Manchester City lwn Real Madrid

  • Real Madrid telah bertemu dalam Liga Juara-Juara sebanyak sembilan kali dalam sejarah mereka.
  • Kedua-dua pihak mempunyai rekod yang sama antara satu sama lain dengan tiga kemenangan, tiga seri dan tiga kekalahan antara kedua-dua pihak.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

Haaland kembali ke cara menjaringkan gol pada hujung minggu tetapi dia dibelenggu oleh usaha Antonio Rudiger dan David Alaba di bahagian belakang.

Dia adalah penjaring terbanyak mereka dan mereka bergantung kepadanya untuk menjaringkan gol penting dan menjadi pembuat perbezaan dalam perlawanan yang begitu besar dalam sejarah kelab.

Karim Benzema

Seperti Haaland, prestasi Benzema pada perlawanan pertama bukanlah pada tahap elit di mana pemenang Ballon d’Or itu beroperasi.

Dia perlu meningkatkan tahapnya pada perlawanan kedua dan menamatkan perlawanan dengan lebih baik daripada perlawanan pertama.

Ramalan Manchester City lwn Real Madrid

Ia adalah perlawanan antara pasukan yang telah duduk di atas takhta lebih banyak kali daripada sesiapa dan pasukan yang terdesak untuk berada di puncak gunung untuk kali pertama sahaja.

Manchester City akan mempunyai kelebihan emosi berada di tempat sendiri untuk perlawanan kedua ini dan itulah yang akan mendorong mereka untuk menewaskan pasukan Real Madrid yang sangat hebat.

Share.
Leave A Reply