Ramalan

Inter Milan 1-1 AC Milan

Perlawanan separuh akhir kedua Liga Juara-Juara UEFA akan berlangsung minggu ini dengan empat pasukan terakhir berhasrat untuk mara ke final Liga Juara-Juara akhir bulan ini.

Perlawanan separuh akhir pertama separuh akhir derby Milan yang dinanti-nantikan tidak memenuhi gembar-gembur. Inter Milan cemerlang manakala AC Milan hampir tidak menimbulkan ancaman dan perlawanan berakhir dengan Inter mendahului 2-0.

Neutral akan berharap bahawa ketinggalan akan merangsang AC Milan untuk beraksi lebih baik daripada yang mereka lakukan pada perlawanan pertama dan memberikan lebih banyak bunga api.

Nota Utama

  • Inter Milan berada dalam tujuh kemenangan berturut-turut dalam semua pertandingan. Sepanjang larian ini, mereka telah menjaringkan 21 gol.
  • AC Milan berada dalam dua kekalahan berturut-turut. Mereka telah melepaskan empat gol tanpa menjaringkan sebarang gol sendiri pada masa itu.
  • Inter Milan tidak tewas dalam semua perlawanan kalah mati Liga Juara-Juara mereka setakat ini.
  • AC Milan tidak memenangi sebarang daripada empat perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam semua pertandingan.

Panduan Borang: Inter Milan

Internazionale menuju ke pusingan kedua dengan semua pengaruh di dunia. Mereka bukan sahaja lebih dalam pasukan bentuk, mereka juga mempunyai kebanyakan pasukan mereka tersedia untuk dipilih.

Kemenangan pada perlawanan pertama mereka sudah menetapkan mereka untuk mara ke final pertama sejak 2010 menentang pasukan Milan yang kini kurang keyakinan

Panduan Borang: AC Milan

Isu terbesar AC Milan pada masa ini ialah mencari gol. Mereka hanya memenangi dua daripada lapan perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan dengan lebih daripada satu gol dan benar-benar kehilangan azimat mereka dalam Rafael Leao .

Mereka perlu mencari gol dari suatu tempat jika mereka ingin mara ke final Liga Juara-Juara.

Fakta Inter Milan lwn AC Milan

  • Inter Milan telah memenangi empat daripada lima perlawanan terakhir Milan Derby dalam semua pertandingan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Edin Dzeko

Penamat cemerlang pada perlawanan pertama seri ini mengingatkan ramai peminat yang tidak mempedulikan betapa bagusnya Edin Dzeko.

Pada usia 37 tahun, pemain Boznia itu adalah bahagian penting dalam pasukan dengan aspirasi memenangi Liga Juara-Juara UEFA. Dia juga mengelak Romelu Lukaku yang bangkit semula dari sisi.

Jika dia tampil dengan satu lagi detik keajaiban dalam perlawanan kedua, Internazionale akan layak ke final Liga Juara-Juara UEFA.

Rafael Leao

Ketiadaan bintang penyerang AC Milan telah dirasai teras pasukan ini. Sejak dia dipaksa keluar menentang Lazio kerana masalah otot, AC Milan telah tewas dua perlawanan berturut-turut.

Pemain antarabangsa Portugal itu adalah kunci kepada gaya permainan serangan balas mereka dengan kepantasan dan kebolehannya membawa bola dalam jarak jauh. Pasukan bergelut untuk menjana serangan tanpa dia.

Dia masih kelihatan cedera tetapi pasukan akan berharap dia cukup cergas untuk bermain pada musim mereka menentukan perlawanan kedua pada hari Selasa.

Ramalan Inter Milan lwn AC Milan

Kami telah seri untuk perlawanan ini kerana kami percaya bahawa Inter Milan akan melakukan cukup untuk mengekalkan dua gol mereka manakala AC Milan tidak akan mempunyai kuasa tembakan yang mencukupi untuk menjaringkan lebih daripada sekali dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply