Ramalan

Leeds United 1 – 3 Newcastle United

Nota Utama

  • Sam Allardyce akan menguruskan perlawanan keduanya untuk Leeds United dalam situasi paling genting yang pernah dialaminya sejak menjadi pengurus.
  • Newcastle United mengalami kemerosotan dalam bentuk pertahanan sejak beberapa minggu lalu dan ini meletakkan kelebihan di tangan Leeds mendahului perlawanan yang sukar ini.

Panduan Borang

Leeds United – LLDLL

Newcastle United – LWWWL

Fakta Padanan

  • Newcastle United telah menjaringkan 13 gol dalam lima perlawanan terakhir mereka. Leeds United menjaringkan banyak gol dalam sembilan perlawanan terakhir mereka.
  • Newcastle United telah mendominasi semua pasukan di bawah tempat ke-12 dalam liga. Mereka terutama mendominasi pasukan yang menduduki kedudukan ke-15 hingga ke-20. Leeds adalah salah satu daripada pasukan tersebut.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Wilfried Gnonto

Penyerang muda Itali itu terus menjadi nadi dan jiwa serangan Leeds United musim ini. Keluaran golnya mungkin tipis tetapi kekuatan dan kebolehannya sentiasa menimbulkan masalah kepada pertahanan lawan . Sam Allardyce akan meletakkan harapannya kepadanya.

Alexander Isak

Newcastle dinafikan kecemerlangan penyerang Eritrea-Sweden itu pada separuh pertama musim ini kerana kecederaan.

Dia kembali dan menebus masa yang hilang, yang telah membantu mereka menguasai serangan dalam perlawanan baru-baru ini. Dia akan menjadi kunci ketika mereka pergi ke Elland Road untuk perlawanan seterusnya.

Share.
Leave A Reply