Ramalan

Everton 1-2 Manchester City

Pada hari Ahad, treble mengejar Manchester City perjalanan ke penyingkiran mengancam Everton dalam perlawanan yang akan mempunyai kesan besar di kedua-dua hujung Liga.

Nota Utama

  • Everton hanya memenangi satu daripada lima perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri dalam Liga.
  • Manchester City telah memenangi lima daripada enam perlawanan Liga di tempat lawan terakhir mereka dalam Liga.
  • Everton telah mengutip sejumlah 18 mata di Goodison Park musim ini. Rekod rumah mereka meletakkan mereka di tangga ke-18 dalam Liga
  • Manchester City mempunyai rekod kedua terbaik di tempat lawan dalam Liga Perdana. Dengan 16 perlawanan yang dimainkan di tempat lawan, mereka telah mengutip 33 mata.
  • Everton

Panduan Borang: Everton

Kemenangan 5-1 Everton di tempat lawan ke atas Brighton and Hove Albion mungkin akan menjadi permulaan keputusan positif yang membolehkan mereka selamat di Liga Perdana.

Mereka kini dua mata di depan Leicester City di zon penyingkiran tetapi berdepan tugas berat untuk mendapat keputusan menentang Manchester City.

Jika mereka dapat menamatkan permainan dengan satu mata atau ketiga-tiganya, akan ada peningkatan kepercayaan bahawa keselamatan adalah mungkin.

Panduan Borang: Manchester City

Perlawanan terus datang padat dan pantas untuk Manchester City dalam perlawanan ini. Selepas memastikan keputusan seri 1-1 menentang Real Madrid di Santiago Bernabeu pada malam Selasa, mereka menumpukan perhatian kepada Liga Perdana dan lawatan ke Everton.

Mereka perlu terus menang untuk menjadi Juara dan akan menjadi pilihan untuk melakukannya di sini. Perjalanan ke treble bersejarah adalah sesuatu yang sukar tetapi anak buah Pep Guardiola akan berasa seperti mereka sudah bersedia untuk menjayakannya tahun ini.

Fakta Everton lwn Manchester City

  • Manchester City telah menang dalam setiap lima kunjungan terakhir mereka ke Goodison Park dalam Liga Perdana. Dalam perlawanan tersebut, mereka telah menjaringkan 12 gol dan hanya bolos tiga kali.
  • Kemenangan terakhir Everton ke atas City adalah pada 2017 apabila mereka menewaskan lawan Ahad 4-0.
  • Perlawanan songsang yang berlangsung pada bulan Disember berakhir dengan keputusan seri 1-1 antara kedua-dua pasukan. Perlawanan ini berlaku sebelum Sean Dyche menjadi pengurus.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Dwight McNeil

Dengan dua gol dan satu bantuan dalam kemenangan tegas mereka ke atas Brighton, Dwight McNeil terus menunjukkan dirinya sebagai salah seorang penerima manfaat utama ketibaan Sean Dyche di Everton.

Kreativitinya akan menjadi penting untuk pasukannya apabila mereka menentang pendahulu Liga hujung minggu ini.

Erling Haaland

35 gol dan seterusnya untuk penyerang muda Manchester City dalam Liga Perdana musim ini.

Haaland akan berusaha untuk memanjangkan jumlah golnya pada hujung minggu ini dan meneruskan rekod pemecahan rekodnya dalam menjaringkan gol.

Ramalan Everton lwn Manchester City

Kedua-dua pihak akan menyertai perlawanan ini dengan rasa yakin tentang diri mereka selepas keputusan hebat dalam perlawanan sebelumnya.

Manchester City akan menggilirkan beberapa pemain tetapi pastinya akan ada beberapa kaki yang letih dari perjalanan Liga Juara-Juara mereka ke Madrid dan mungkin bergelut untuk bersiap sedia. Everton akan memberikan perlawanan yang baik sebagai hasilnya tetapi Citizens akan dapat memperoleh kemenangan yang sangat penting dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply