Ramalan

Arsenal 2-1 Brighton and Hove Albion

Pada hari Ahad, Brighton akan bertandang ke London Utara untuk menentang Arsenal yang masih memburu kejuaraan.

Trofi Liga Perdana tidak berada di tangan mereka buat masa ini jadi semua perlawanan adalah satu kemestian untuk dimenangi oleh The Gunners jika mereka mempunyai harapan untuk menjadi juara pada akhir bulan ini.

Nota Utama

  • Arsenal tidak tewas di tempat sendiri dalam Tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana mereka. Mereka telah menang enam kali dan seri sekali.
  • Brighton telah memenangi dua dan tewas dua daripada empat perlawanan terakhir mereka di tempat lawan. Mereka telah menjaringkan enam kali dan bolos enam kali juga
  • Arsenal hanya menyimpan satu rekod bersih dalam lapan perlawanan terakhir Liga Perdana musim ini.

Panduan Borang: Arsenal

Selepas kesilapan mereka pada bulan lalu membawa saingan kejuaraan mereka, Manchester City, kembali bersaing, Arsenal telah bangkit dengan dua kemenangan berturut-turut.

Mereka pergi ke St James Park untuk menentang Newcastle hujung minggu lalu dan memastikan kemenangan 2-0 yang kukuh dalam kedudukan Liga mereka.

Mereka kini mengalihkan perhatian mereka kepada kunjungan sukar Brighton yang telah mendorong mereka ke had sekali musim ini. Tiga mata akan menjadi satu-satunya perkara di fikiran mereka kerana mereka tidak mampu untuk tewas satu lagi perlawanan pada peringkat kempen ini.

Panduan Borang: Brighton and Hove Albion

Brighton bertandang ke stadium Emirates selepas kekalahan memalukan 5-1 di tempat sendiri kepada Everton dalam perlawanan terakhir mereka.

Dengan jumlah permainan yang mereka mainkan kebelakangan ini, kebanyakan penonton telah membuat kesimpulan bahawa keletihan adalah salah satu faktor yang bertanggungjawab untuk kekalahan itu.

Mereka akan berehat selama seminggu sebelum perlawanan menentang Arsenal dan pengurus mereka, Roberto De Zerbi telah berjanji bahawa Brighton akan berada pada tahap terbaik mereka pada hari Ahad.

Fakta Arsenal lwn Brighton

  • Dalam perlawanan Liga Perdana antara kedua-dua pasukan ini di Emirates, mereka mempunyai rekod yang sama rata. Arsenal dan Brighton telah bertembung antara satu sama lain lima kali di London Utara dengan kedua-dua pasukan mempunyai dua kemenangan dan satu seri.
  • Pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan ini dalam Liga Perdana musim ini menyaksikan The Gunners memperoleh kemenangan besar 4-2 dalam permainan yang sangat menarik.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Martin Odegaard

Odegaard telah menjadi salah seorang pemain terbaik dalam Liga Perdana musim ini dan persembahannya dalam perlawanan baru-baru ini telah menjadi pendorong kepada Arsenal.

Dia telah menjaringkan lima gol dan melengkapkan satu bantuan dalam tujuh perlawanan terakhirnya untuk Gunners dan akan menjadi sumber produk akhir untuk mereka sekali lagi ok Ahad.

Evan Fergurson   

Bintang cemerlang Brighton muncul dari bangku simpanan pada minit ke-46 kerana kekalahan pasukannya kepada Everton selepas kembali daripada kecederaan.

Kepulangan pemain Ireland itu adalah rangsangan yang dialu-alukan untuk pasukan yang memerlukan bakatnya untuk perlawanan yang sukar pada hari Ahad.

Ramalan Arsenal lwn Brighton and Hove Albion

Jika perlawanan mereka sebelum ini di Stadium Amex musim ini adalah sesuatu yang perlu dilalui, kita mungkin akan menghadapi satu lagi perlawanan menarik antara kedua-dua pasukan.

Arsenal berada dalam prestasi yang jauh lebih baik daripada Brighton dan akan menunjukkan kualiti unggul mereka dalam perlawanan yang mesti dimenangi untuk The Gunners.

Share.
Leave A Reply