Liga Juara-Juara UEFA berakhir dengan beberapa perlawanan menarik yang layak untuk menjadi final.

Dalam seri yang diliputi dalam artikel pratonton ini, kita melihat dua kelab terbesar di Itali, AC Milan dan Internazionale Milano, yang juga dikenali sebagai Inter Milan atau Inter, saling berhadapan.

Serie A telah membina reputasinya secara perlahan-lahan untuk seketika sekarang dan kejayaan yang ditemui oleh kedua-dua pasukan ini adalah petunjuk bahawa liga telah kembali menonjol.

Kami akan melihat peluang gergasi Eropah ini dalam bahagian berikut.

AC Milan lwn Inter Milan: San Siro pertempuran untuk ketuanan

Apabila perlawanan ini menjadi rasmi, terdapat sambutan di bandar Itali Milan. Bandar di wilayah pentadbiran Lombardy telah menikmati persaingan sengit – tetapi kebanyakannya sihat – selama lebih satu abad.

Persaingan itu telah dipertingkatkan dengan kedua-dua pasukan bertemu di separuh akhir Liga Juara-Juara UEFA buat kali pertama. Ia juga merupakan kali pertama dalam sejarah pertandingan yang dua pasukan Itali akan mara ke separuh akhir kejohanan, menjadikannya lebih istimewa.

Panduan Borang: AC Milan

AC Milan, Rossoneri, akan menyertai perlawanan di belakang larian yang menyaksikan mereka bergelut di depan gawang.

Mereka telah menamatkan tiga daripada lima perlawanan terakhir Serie A mereka dengan jaringan 1 – 1. Ini menunjukkan kekurangan inspirasi dalam serangan walaupun memiliki pemukul dunia seperti Rafael Leão.

Mereka akan berharap pertahanan mereka dapat membantu mereka menentang saingan bandar mereka yang melakukan lebih baik daripada mereka di depan gawang.

Panduan Borang: Inter Milan

Inter Milan adalah pasukan yang berada dalam prestasi semasa dalam Serie A. Prestasi baik mereka bermula sebaik sahaja mereka mara ke suku akhir Liga Juara-Juara.

Benfica adalah yang pertama berdepan Inter yang telah diremajakan dan Milan kini akan bergembira menghadapi di separuh akhir Liga Juara-Juara. Milan juga pernah merasai kemarahan Inter dalam pertandingan piala musim ini. Inter menewaskan seteru bandar mereka 3 – 0 dalam perlawanan akhir Supercoppa Italiana pada Januari.

Perlawanan ini akan menjadi lebih penting buat Nerazzurri kerana kedudukan semasa mereka di carta Serie A.

Mereka berada di tempat keempat dan hanya dua mata di hadapan Atalanta dan Milan, yang boleh memintas mereka untuk mengesahkan slot terakhir Liga Juara-Juara untuk pasukan Itali musim depan.

Ramalan: Inter Milan menang terus

Tiket untuk perlawanan pertama telah habis dijual, dengan lebih 72,000 penonton dijangka menyertai tetamu jemputan UEFA, jenama dan orang kenamaan pada perlawanan itu.

Leg kedua juga dijangka habis dijual untuk venue 80,000 tempat duduk. Penjual semula tiket dikatakan menjual tiket mereka setinggi €1,000 malah mereka juga mengalami permintaan yang tinggi untuk tiket.

AC Milan akan menyertai perlawanan dengan sejarah Eropah mereka yang kaya manakala Inter akan menyertainya dengan semangat persaingan mereka. Keputusan itu pasti menjadi blokbuster jika perlawanan, ditambah dengan suasana Liga Juara-Juara yang akan diharungi oleh peminat.

Pertaruhan pada kemenangan untuk Inter adalah pilihan terbaik untuk dibuat untuk setiap pemain pintar, kerana bentuk mereka menganggap ini sebagai kemungkinan hasil.

Share.
Leave A Reply