Ramalan

Nottingham Forest 2 – 1 Southampton

Nota Utama

  • Perlawanan ini boleh dikatakan sesuatu yang baru untuk Southampton tetapi kemenangan akan meningkatkan semangat mereka menjelang penurunan yang akan berlaku ke peringkat kedua bola sepak Inggeris sambil menarik Nottingham Forest turun bersama mereka.
  • The Tricky Trees boleh melonjak ke tempat ke-16 dengan kemenangan, tetapi ini bergantung kepada keputusan Leicester City lwn Fulham.

Panduan Borang

Hutan Nottingham – LLLWL

Southampton – LLLDL

Fakta Padanan

  • Forest memenangi perlawanan songsang di Stadium St. Mary dengan gol tunggal. Mereka telah menjadi lebih baik dalam menjaringkan gol sejak itu tetapi pertahanan mereka juga menjadi semakin teruk.
  • Southampton mempunyai rekod buruk menentang Tricky Trees dalam sejarah kedua-dua pasukan berdepan antara satu sama lain. 51 kalah kepada 39 kemenangan dengan 27 seri bukanlah sesuatu yang perlu diyakini menjelang perlawanan itu.

Pemain utama

Taiwo Awoniyi

Pemain Nigeria itu menunjukkan minggu demi minggu mengapa dia menjadi pemain rekod kelab (semasa dia tidak cedera).

Dia tidak mempunyai banyak gol tetapi tekanannya dari depan telah membolehkan Brennan Johnson banyak ruang untuk merebut slot penjaring terbanyak kelab. Dia akan menjadi ancaman kepada pertahanan Southampton.

James Ward-Prowse

Encik Southampton sendiri masih percaya bahawa pasukannya akan mencapai keselamatan pada 28 Mei. Kehebatan kepimpinannya akan dipanggil untuk bertindak menentang rakan seperjuangan mereka dan jika dia mendapat sepakan percuma di tempat yang baik, Keylor Navas patut berjaga-jaga di gawang Forest.

Share.
Leave A Reply