Ramalan

Newcastle United 2 – 2 Arsenal

Nota Utama

  • Arsenal berada di ambang kekalahan Liga Perdana selepas menghabiskan 94 peratus musim ini sebagai pendahulu liga. Ia akan menjadi kegagalan terbesar yang pernah dilihat dalam liga sekiranya mereka tidak menjulang gelaran pada 28 Mei.
  • Kali terakhir Newcastle menamatkan saingan di enam teratas Liga Perdana pada musim 2011/12 dan kali terakhir menamatkan saingan di empat teratas pada musim 2002/03 dengan Sir Bobby Robson sebagai pengurus.
  • Arsenal adalah satu-satunya pasukan yang mempunyai tiga pemain (Gabriel Martinelli, Martin Ødegaard dan Bukayo Saka) dengan jaringan dua digit dalam Liga Perdana musim ini, menunjukkan kecemerlangan mereka dalam serangan.

Panduan Borang

Newcastle United – WLWWW

Arsenal – DDDLW

Fakta Padanan

  • Newcastle United memberikan Arsenal seri kedua musim ini dan yang pertama selepas rehat Piala Dunia FIFA 2022 yang memulakan perjuangan mereka untuk kekal di puncak liga.
  • Arsenal mempunyai lapan kemenangan dalam 10 perlawanan terakhir menentang Newcastle. Ini adalah resipi kejayaan untuk pihak Mikel Arteta .

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Martin Ødegaard

Kapten The Gunners kadangkala menjadi tidak pasti dalam peralihan, membuat perbandingan dengan Mesut Özil, seorang lagi bekas kapten Gunners.

Tetapi sama seperti Özil, dia penting dalam serangan pasukan London Utara itu dan hampir selalu didapati bermain hantaran penting yang membawa kepada gol.

Callum Wilson

Callum Wilson mengalami musim terbaik dalam kerjayanya sejak menukar Bournemouth untuk Newcastle. Dia adalah pemain terbaik mereka dalam serangan dan hubungannya dengan pemain rekod Alexander Isak sangat bagus untuk ditonton musim ini. Dia akan menjadi penting kepada harapan mereka untuk memastikan tempat mereka dalam empat teratas menentang Arsenal.

Share.
Leave A Reply