Ramalan

Brighton & Hove Albion 3 – 0 Everton

Nota Utama

  • Brighton dan Hove Albion berada di tempat terbaik yang pernah mereka lalui sejak pembentukan mereka pada 1901 dan Brighton and Hove United.
  • Everton adalah salah satu daripada enam kelab yang tidak pernah diturunkan daripada Liga Perdana sejak format semasa diperkenalkan pada 1992. Mereka juga tidak pernah diturunkan sejak musim liga utama 1950/51 dan kembali pada 1954/55.

Panduan Borang

Brighton dan Hove Albion LWLWW

Everton – LLDLD

Fakta Padanan

  • Everton mempunyai rekod head-to-head yang lebih baik sedikit menentang Brighton dalam 22 perlawanan yang dimainkan. Mereka mempunyai 12 kemenangan daripada 22 dan Seagulls mempunyai enam.
  • Empat daripada enam kemenangan Brighton ke atas Everton telah berlaku dalam tempoh lima tahun lepas. Ini menunjukkan bahawa Seagulls hanya mula membelek meja baru-baru ini.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Danny Welbeck

Semua orang di Brighton dan Hove Albion dengan mudah boleh berada dalam senarai pemain untuk ditonton tetapi bekas penyerang Arsenal dan Manchester United, Welbeck telah menjadi kunci kepada banyak keputusan mereka akhir-akhir ini.

Welbeck telah memakai but penjaringnya dan kini paling berkemungkinan menjaringkan gol untuk Seagulls dalam mana-mana perlawanan pada peringkat musim ini.

Dominic Calvert-Lewin

Pemain Inggeris itu adalah pemain yang perlu ditonton semata-mata kerana dia adalah penyerang utama kelab. Dia tidak begitu istimewa musim ini tetapi dia tetap menjadi ancaman kepada pemain pertahanan pada zamannya.

Share.
Leave A Reply