Ramalan

Brighton and Hove Albion 1-1 Manchester United

Stadium Komuniti Stadium American Express akan menjadi tuan rumah kepada perlawanan timbal balik Separuh Akhir Piala FA antara Brighton dan Hove Albion dan Manchester United.

Kedua-dua pihak sedang memburu bola sepak Eropah dan mencari kemenangan yang akan membawa mereka selangkah lebih dekat ke matlamat mereka.

Nota Utama

  • Brighton hanya kalah satu daripada tujuh perlawanan di tempat sendiri pada 2023. Pada masa itu mereka telah memenangi lima perlawanan, seri satu dan kalah satu lagi.
  • Manchester United belum memenangi satu perlawanan di tempat lawan menentang sembilan pasukan teratas Liga. Mereka telah mengalami enam kekalahan dengan hanya satu seri dalam perjalanan mereka menentang pasukan tersebut.
  • Brighton telah menjaringkan 16 gol dalam enam perlawanan terakhir mereka dalam Liga Perdana.
  • Manchester United telah melepaskan 11 gol dalam empat perlawanan terakhir mereka di tempat lawan.

Panduan Borang: Brighton and Hove Albion

Selepas kemenangan sempurna 6-0 di tempat sendiri ke atas Wolverhampton Wanderers, Seagulls akan dipenuhi dengan keyakinan apabila mereka menentang Manchester United pada hari Khamis.

Roberto De Zerbi akan mencari untuk membetulkan kesilapan iaitu kekalahan separuh akhir Piala FA kepada United sebelas hari sebelumnya.

Panduan Borang: Manchester United

The Red Devils akan bertandang ke stadium Amex mencari kemenangan tetapi ia tidak akan datang dengan mudah. Pasukan Erik Ten Hag telah bergelut untuk memaksakan diri dalam perlawanan di tempat lawan menentang pasukan di bahagian atas jadual dan akan berhati-hati terhadap pasukan penjaring percuma seperti Brighton.

Mereka telah menunjukkan bahawa mereka mempunyai apa yang diperlukan untuk menyekat penciptaan peluang Brighton tetapi perlu menjaringkan gol mereka sendiri untuk menang.

Fakta Brighton and Hove Albion lwn Manchester United

  • Kedua-dua pasukan telah bertemu antara satu sama lain sebanyak lima kali di Stadium Amex dalam Liga Perdana. Brighton memiliki rekod kemenangan di tempat sendiri ke atas Manchester United dengan tiga kemenangan dan dua kekalahan.
  • Pertemuan pertama kedua-dua pasukan dalam Liga menyaksikan Manchester United tewas 2-1 kepada pasukan Brighton yang sebelum ini diuruskan oleh bekas pengurus Chelsea, Graham Potter.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Julio Enciso

Pemain berusia 19 tahun itu menggantikan Kaoru Mitoma dalam kesebelasan utama untuk perlawanan menentang Wolverhampton Wanderers dan pemain Paraguay itu adalah pemain terbaik di atas padang.

Walaupun dia tidak menjaringkan gol semasa kemenangan 6-0 mereka, dia memberikan dua bantuan dan menunjukkan kelasnya sepanjang perlawanan.

Sering ditempatkan sebagai pemain nombor 10 untuk pasukan, dia bermain di sayap kiri menentang Wolves dan menunjukkan kepelbagaiannya. Prestasi sebegitu pasti akan mengekalkannya dalam kesebelasan utama untuk kunjungan Manchester United.

Marcus Rashford

Marcus Rashford telah lama melepasi musim menjaringkan gol terbaik peribadi. Dengan 29 gol dalam semua pertandingan atas namanya, dia hanya tinggal satu gol lagi untuk menjadi pemain Manchester United pertama yang menjaringkan 30 gol dalam semusim sejak Robin Van Persie melakukannya pada 2013.

Dia pasti akan berminat untuk melakukannya untuk United pada petang Khamis.

Ramalan Brighton and Hove Albion lwn Manchester United

Brighton akan berusaha untuk membalas dendam kekalahan Piala FA kepada Manchester United dan akan datang ke pasukan lawan dengan kekuatan penuh tetapi pasukan lawan telah menunjukkan bahawa mereka tahu bagaimana untuk bertahan dengan baik terhadap anak buah Roberto De Zerbi .

Ia akan menjadi perlawanan yang menghiburkan antara dua pasukan separuh teratas yang akan berakhir dengan keputusan seri.

Share.
Leave A Reply