Terperangkap di tempat kelima dengan sedikit peluang untuk naik lebih tinggi, Tottenham gelisah memandang ke arah Aston Villa yang semakin bertambah baik selepas mereka dimalukan ketika menentang Newcastle.

Ia sebenarnya bukanlah mata yang tercicir di Timur Laut, tetapi cara mereka menyerah ketika harapan Tottenham untuk menduduki tempat empat teratas musnah dalam baptisan api dalam 21 minit pertama, ketika tuan rumah meledak lima gol dalam perjalanan mereka. untuk kemenangan luar biasa 6-1.

Tottenham sangat terkejut apabila mereka melepaskan tiga gol dalam sembilan minit pertama tetapi ia adalah sedikit kejutan memandangkan bos sementara Cristian Stellini bertukar kepada sistem empat belakang buat kali pertama sejak Januari tahun lalu. Memandangkan penyerahan diri mereka baru-baru ini, pelan taktikal yang berani itu dibiarkan compang-camping ketika Newcastle melakukan rusuhan untuk mencapai rekod unik pendahuluan lima gol kedua terawal dalam sejarah Liga Perdana.

Sementara itu, Harry Kane menjaringkan saguhati pada awal separuh masa kedua selepas larian dan penamat yang gila untuk menggariskan jurang dalam kelas antara dia dan rakan sepasukannya, ia juga meninggalkan perasaan berpanjangan bahawa dia layak mendapat lebih baik daripada kualiti yang ada di sekelilingnya.

Masa yang buruk untuk menjadi Spurs

Tottenham tanpa pengurus telah terjerumus ke dalam krisis apabila mereka tergelincir enam mata dari tempat Liga Juara-Juara selepas bermain dua perlawanan lebih banyak daripada Manchester United di tangga keempat. Kekalahan memalukan itu menjayakan kekalahan lewat di tempat sendiri kepada Bournemouth untuk mengakhiri minggu yang huru-hara di luar padang dengan Fabio Paratici meletakkan jawatannya sebagai pengarah urusan pada hari Jumaat.

Kekalahan terbaru Spurs memberikan Kane pemeriksaan realiti

Selepas salah satu hari paling gelap dalam sejarah Liga Perdana Tottenham, peminat perjalanan mereka menghadapi perjalanan sejauh 285 batu kembali ke London dan ramai yang mengharapkan keputusan segera mengenai pelantikan pengurus tetap. Lebih teruk lagi, penjaring gol terbanyak sepanjang zaman kelab itu mendapati dirinya berada di persimpangan jalan.

Kapten England itu menghampiri tahun terakhir kontraknya dan terdapat spekulasi mengenai perpindahan musim panas yang lewat. Tidak ramai yang boleh menyalahkan Kane kerana mahu berpindah ke tempat lain selepas satu lagi kempen yang memalukan.

Malah, dia mencatatkan rekod peribadinya dengan 24 gol liga tetapi masih akan menamatkan musim ini tanpa trofi dan beberapa peminat muncul untuk menjadi salah seorang penyerang terbaik era moden.

Perpindahan yang gagal ke Manchester City pada 2021 adalah rahsia terbuka dan kekurangan kemajuan atau perkembangan seterusnya boleh menyebabkan pemain berusia 29 tahun itu memikirkan semula kesetiaannya yang tidak boleh dipertikaikan kepada kelab zaman kanak-kanaknya. Namun begitu, ada perkara kecil mengenai sasarannya untuk menangkap rekod penjaring gol sepanjang masa Liga Perdana Alan Shearer yang bermakna dia tidak mungkin akan berpindah ke luar negara.

Bekas penyerang Liverpool, Stan Collymore mengambil berat tentang perdebatan keluar Kane apabila dia memberitahu Sunday People.

“Jika Chelsea, Manchester United atau Bayern Munich datang mengetuk, dia boleh – dan harus – pergi. Dan jika ia adalah pilihan antara semua kelab itu, saya akan memilih United, jika saya berada dalam keadaannya.”

Bolehkah Harry Kane meninggalkan Tottenham?

Sekiranya dia memilih untuk pergi, pengerusi kelab Daniel Levy pasti lebih suka menjual Kane kepada Bayern Munich atau Paris Saint-Germain.

https://twitter.com/Carra23/status/1650157060330323974?s=20 (masukkan tweet ini)

Walaupun Chelsea sangat memerlukan penyerang tengah yang prolifik, akan ada kekecohan besar jika tokoh simbolik Spurs seperti Kane menyertai saingan London yang dibenci mereka. Seseorang akan membayangkan pemain itu sendiri keberatan untuk merosakkan hubungannya dengan penyokong Spurs.

Walau bagaimanapun, The Blues perlu meyakinkan seorang perunding yang terkenal keras di Levy serta menawarkan musim pertama yang berpotensi tanpa bola sepak Liga Juara-Juara yang mengalami kempen yang menyedihkan di bawah pemilikan baharu.

Kane tidak semestinya akan menjadi pemain terakhir di Stamford Bridge tetapi adakah pelantikan Mauricio Pochettino mungkin akan mempengaruhi bekas anak didiknya? Mungkin perkara asing telah berlaku.

Memandangkan hanya segelintir pihak yang mempunyai dana untuk membuat tawaran yang besar untuk menggoda Spurs, perpindahan ke Manchester United nampaknya kemungkinan realistik untuk penyerang itu.

The Red Devils telah menikmati kebangkitan pada musim pertama Erik Ten Hag yang boleh berakhir dengan dua piala domestik. Namun, pasukan itu menjerit untuk mendapatkan penyerang dalam acuan Kane yang boleh menghubungkan permainan dan membawa penyerang mereka yang lain seperti Marcus Rashford, Bruno Fernandes, Antony dan Jadon Sancho ke dalam permainan.

Prestij dan daya tarikan Old Trafford juga mungkin cukup untuk meyakinkan penyerang Inggeris itu untuk berpindah ke Manchester, dengan janji beberapa gelaran sementara dia berusaha untuk menjadi penjaring terhebat Liga Perdana sepanjang zaman.

Keputusan sama ada untuk kekal dan berlanjutan di Spurs, mencari perpindahan dalam liga atau berpindah ke luar negara nampaknya akan dibuat pada musim panas ini, dan pilihan Kane mesti menghiasi karier legenda dengan trofi yang sangat berbaloi.

Bagaimanapun, sebagai seorang profesional yang sempurna, penjaring terbanyak sepanjang zaman England akan memberi tumpuan untuk membantu kelabnya bangkit daripada kekalahan memalukan di Newcastle antara sekarang dan musim panas.

Stellini kini telah dipecat daripada jawatan sementaranya dan matlamat segera Ryan Mason adalah untuk merangsang Lilywhites kepada kemenangan ke atas Man United pada hari Khamis. Sebarang keputusan positif menentang Red Devils adalah penting dan mesti dibina jika Spurs mahu mencapai apa-apa yang ketara sepanjang musim ini.

Kelayakan Liga Juara-Juara mungkin menjadi cip tawar-menawar yang memberikan Levy kelebihan dalam rundingan dengan peminat musim panas ini. Jika dia boleh menangguhkan kemajuan perpindahan dan tekanan yang luar biasa, 53 gol (dan kiraan) di belakang Shearer mungkin membuatkan Kane bermotivasi dalam persekitaran yang biasa untuk musim terakhir kontraknya yang sedia ada.

Apa yang akan menjadi risiko kewangan yang besar sekiranya Tottenham memilih untuk mengekalkan lelaki mereka selama satu tahun lagi, penulis ini dengan tegas menasihati anda untuk menonton ruang ini.

Share.
Leave A Reply