Ramalan

Liverpool 3-0 Fulham

Liverpool dan Fulham akan bertemu pada hari Rabu dengan The Reds sedang berusaha untuk mendapatkan tempat Liga Juara-Juara UEFA, sementara lawan mereka ingin menamatkan musim mereka dengan kuat.

Nota Utama

  • Liverpool telah memenangi empat daripada lima perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri, menjaringkan 18 gol dan bolos tujuh.
  • Fulham telah tewas empat dan hanya memenangi satu daripada lima perlawanan terakhir Liga Perdana mereka di tempat lawan.
  • Liverpool telah menjadi merah panas di hadapan gol sejak akhir-akhir ini. Mereka telah menjaringkan lebih daripada satu gol dalam setiap lima perlawanan terakhir Liga mereka.
  • Fulham hanya menyimpan tiga gol tanpa bolos dari tempat sendiri dalam lapan perlawanan terakhir Liga Perdana mereka.

Panduan Borang: Liverpool

Kemenangan menakjubkan Liverpool 4-3 menentang Tottenham menunjukkan mengapa mereka kini berada dalam kedudukan buruk yang mereka dapati serta mengapa mereka mencabar di semua bahagian sepanjang musim lalu.

Namun pada ketika ini dalam musim ini, kemenangan adalah kemenangan dan mereka perlu terus menang apabila menentang Fulham untuk mengekalkan tekanan ke atas Manchester United di tempat keempat.

Panduan Tingkatan: Fulham

Anak buah Marco Silva layak menerima semua pujian yang mereka terima musim ini. Selepas dilihat sebagai salah satu pilihan untuk turun seperti yang mereka lakukan pada musim lalu, mereka berjaya mengekalkan status mereka dalam Liga Perdana untuk musim lain dengan selesa.

Bola sepak Eropah mungkin di luar jangkauan mereka sekarang tetapi mereka telah menunjukkan mereka mempunyai kualiti untuk mencabar pasukan yang lebih baik dalam Liga.

Mereka mengalihkan perhatian mereka kepada Liverpool dalam bentuk yang baik dengan tujuan untuk meninggalkan Anfield dengan keputusan yang positif.

Fakta Liverpool VS Fulham

  • Dalam lima pertemuan terakhir di Anfield antara kedua-dua pasukan ini, Liverpool telah meraih tiga kemenangan manakala Fulham telah meraih dua kemenangan di Anfield .
  • Pertemuan pertama mereka musim ini diadakan di Craven Cottage pada bulan Ogos. Kedua-dua pasukan bermain seri 2-2 yang menarik untuk memulakan musim.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Mohammed Salah

Jaringan pemain Mesir itu dalam pertemuan mendebarkan dengan Tottenham Hotspur menjadikan catatan Liganya untuk musim ini kepada 17 gol.

penjaring kedua tertinggi Liverpool . Dia telah menjaringkan tiga gol dalam lima penampilan menentang Fulham dalam Liga Perdana dan akan cuba menambah jumlah itu apabila mereka berdepan.

Andreas Pereira

Bekas pemain tengah Manchester United itu telah menikmati musim pertama yang mantap di Craven Cottage. Dengan empat gol dan enam assist untuk namanya, hanya Alexandar Mitrovic mempunyai lebih banyak sumbangan gol untuk Fulham dalam Liga Perdana.

Dia sekali lagi akan menjadi kuasa kreatif utama Fulham dalam pencarian mereka untuk keputusan positif menentang The Reds.

Ramalan Liverpool VS Fulham

Prestasi luar biasa Liverpool telah menyaksikan mereka meneruskan usaha mereka untuk menamatkan musim ini dengan baik serta membantu mereka memberi tekanan kepada pasukan di atas mereka.

Prestasi mereka di tempat sendiri adalah luar biasa dan mereka akan meneruskan prestasi cemerlang mereka dengan kemenangan besar ke atas Fulham pada malam Rabu.

Share.
Leave A Reply