Ramalan

Arsenal 2-0 Chelsea

Ia adalah pertembungan antara tempat pertama dan ke-11 pada hari Selasa ketika saingan sengit London, Arsenal dan Chelsea bertembung di stadium Emirates.

Kedua-dua pasukan dipisahkan oleh 10 tempat di atas meja dan 36 mata yang mengejutkan!

Nota Utama

  • Arsenal kini berada dalam empat perlawanan berturut-turut tanpa kemenangan dalam Liga Perdana. Mereka hanya mengutip tiga mata daripada empat perlawanan liga terakhir mereka.
  • Chelsea tidak pernah menang dalam lima perlawanan liga terakhir mereka. Mereka telah tewas empat daripada lima perlawanan terakhir mereka dan berada dalam tiga kekalahan berturut-turut dalam Liga Perdana.
  • Arsenal tidak tewas dalam lima perlawanan terakhir di tempat sendiri dalam Liga Perdana. Mereka telah menang empat dan seri satu, menjaringkan 18 kali dalam tempoh itu.
  • Chelsea hanya berjaya meraih satu kemenangan Liga di tempat lawan pada 2023. Mereka telah mengutip enam mata daripada kemungkinan 21 dalam perjalanan mereka.

Panduan Borang: Arsenal

The Gunners akan menjadi sangat rendah pada insiden pada masa ini. Perlumbaan gelaran seolah-olah berada dalam kawalan mereka untuk sebahagian besar separuh kedua musim ini tetapi prestasi yang tergelincir baru-baru ini telah menyaksikan kawalan itu perlahan-lahan pudar.

Kekalahan memalukan mereka kepada Manchester City minggu lepas adalah satu yang akan menyebabkan kerosakan kepada pasukan muda seperti Arsenal, jadi cabaran bagi mereka adalah untuk bangkit dengan kemenangan tegas menentang saingan mereka.

Panduan Borang: Chelsea

Naratif sekarang adalah bahawa ini adalah masa terbaik untuk menghadapi Arsenal dan anak buah Frank Lampard akan berkongsi sentimen ini.

Ia lebih mudah diucapkan daripada dilakukan kerana mereka pada masa ini tidak boleh membeli kemenangan untuk diri mereka sendiri. The Blues masih mencari kemenangan di bawah kendalian Frank Lampard dalam tempoh kedua beliau mengendalikan dan berharap mereka boleh membelok di Stadium Emirates.

Fakta Arsenal VS Chelsea

  • Ini merupakan pertandingan yang seimbang sejak kebelakangan ini, terutamanya di stadium Emirates dan kedua-dua pihak mempunyai dua kemenangan sekeping dalam empat pertemuan terakhir antara dua Seteru London itu.
  • Pertemuan pertama mereka musim ini berlaku di Stamford bridge dalam perlawanan di mana Arsenal menang 1-0. Ia adalah keputusan yang tidak menggambarkan prestasi Arsenal kerana mereka mengawal keseluruhan perlawanan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Gabriel Martinelli

Dia menjadi tidak berkesan sepanjang tempoh dia berada di atas padang semasa kekalahan memalukan kepada pesaing utama Manchester City tetapi Martinelli masih menjadi penjaring terbanyak pasukan musim ini.

Pemain Brazil itu tidak sabar-sabar untuk meletakkan prestasi itu di belakangnya dan menambah jumlah 15 golnya musim ini.

Kai Havertz

Penyerang Jerman itu telah menjadi penjaring terbanyak untuk Chelsea dalam Liga Perdana musim ini.

Ia merupakan musim yang malang untuk The Blues secara amnya tetapi Havertz telah menjadi kelebihan untuk pasukan yang berprestasi rendah.

Ramalan Arsenal lwn Chelsea

Arsenal mungkin telah menewaskan Manchester City dengan kejam pada perlawanan terakhir tetapi mereka akan bersedia untuk bertarung menentang saingan London yang jauh dari rentak.

Untuk perlawanan ini, kemenangan yang agak mudah untuk The Gunners akan berlaku kerana mereka akan berusaha untuk mendapatkan semula keyakinan itu dan meneruskan usaha mereka untuk kejuaraan.

Share.
Leave A Reply