Ramalan

Newcastle 2-0 Southampton

Nota Utama

  • Perbandingan dengan perlawanan Newcastle United pada 2002/03, ketika kali terakhir mereka memperoleh kelayakan Liga Juara-Juara UEFA (UCL), diteruskan dengan baik pada hari Khamis.
  • Kemenangan 4-1 di Goodison Park meletakkan mereka di hadapan lapan mata di empat teratas dengan satu perlawanan dalam tangan
  • Saints tumbang 1-0 di tempat sendiri kepada Bournemouth pada hari Khamis yang menjadikannya tidak menang dalam lapan.
  • Nasib mereka nampaknya sudah ditakdirkan dari segi penyingkiran.

Panduan Borang

Newcastle – WWLWW

Southampton – LDLLL

Fakta Padanan

  • Newcastle telah mencatat tujuh kemenangan dalam lapan perlawanan. Kini tumpuan anak buah Eddie Howe adalah untuk mencatatkan kemenangan keempat berturut-turut di tempat sendiri – satu yang dijangkakan oleh setiap buku sukan.
  • Dengan hanya bolos 26 gol, Newcastle masih kekal sebagai pasukan dengan pertahanan terbaik musim ini.
  • Yang membimbangkan bagi Southampton, mereka juga telah melepaskan 3+ gol setiap kali dalam tiga pertembungan baru-baru ini menentang pasukan dalam tujuh teratas, seolah-olah mempersoalkan ‘berapa’. Walau bagaimanapun, kekalahan lewat menentang Arsenal (3-3) adalah satu-satunya masa merentasi lima perjalanan jalan raya The Saints sebelum ini yang mereka bolos beberapa kali, memberikan sedikit harapan tipis untuk keputusan yang mengejutkan.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Jacob Murphy

Jacob Murphy telah menggandakan jumlah gol PLnya untuk 2022/23 dalam dua perlawanan terakhir Newcastle sahaja, dengan dua gol dalam masa sepuluh minit menentang Spurs sebelum melengkapkan jaringan menentang Everton.

Dia seorang lelaki yang berada dalam prestasi terbaik pada masa ini dan anda boleh menyokongnya untuk meneruskan bentuk pemarkahannya.

Theo Walcott

Bagi bakal wira Saints, Theo Walcott telah menjaringkan gol dengan tegas dalam setiap dua pertembungan menjaringkan gol terbarunya menentang Newcastle.

Share.
Leave A Reply