Ramalan

Man United 1-2 Aston Villa

Nota Utama

  • Manchester United meledakkan kelebihan dua gol menentang Tottenham pada pertengahan minggu, dalam perlawanan yang berakhir 2-2. Tetapi untuk beberapa peluang yang disia-siakan dari Tottenham, Red Devils boleh kehilangan permainan.
  • Aston Villa meneruskan prestasi mengagumkan mereka sekali lagi, tetapi kali ini ia adalah kemenangan sukar 1-0 menentang Fulham pada pertengahan minggu.

Panduan Borang

Man United – DWWWL

Vila Aston – WDWWW

Fakta Padanan

  • Jumlah 39 gol Manchester United yang dibolosi bermakna hanya tiga pasukan teratas dan Chelsea kurang bolos berbanding Red Devils.
  • Sejak tewas 4-2 kepada Arsenal, Aston Villa telah bertukar arah positif dan kini tidak tewas dalam 10 perlawanan terakhir Liga Perdana. Hanya City boleh menandingi mereka dalam hal itu.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Marcus Rashford

Marcus Rashford kini telah menjaringkan 29 gol dalam semua pertandingan untuk Man Utd musim ini, itu adalah yang paling banyak dijaringkan oleh mana-mana pemain Man Utd sejak Robin Van Persie pada 2012/13. Hanya tiga lagi pemain yang menjaringkan lebih banyak gol daripada yang dia miliki dalam Liga Perdana musim ini.

Ollie Watkins

Dia mungkin seri dalam dua perlawanan terakhirnya tetapi prestasinya pada 2023 adalah salah satu sebab Villa kini bersungguh-sungguh mendesak untuk mendapat tempat di Eropah.

Dengan 14 gol liga untuk namanya, hanya dua di belakang Rashford di atas, Watkins boleh menjadi pemain Villa pertama yang mencapai 15+ gol dalam musim Liga Perdana sejak 2012-13.

Share.
Leave A Reply