Ramalan

Bournemouth 1-0 Leeds

Nota Utama

  • Bournemouth meneruskan peningkatan prestasi mereka baru-baru ini, mendakwa kemenangan 1-0 ke atas pasukan di tangga bawah Southampton untuk naik ke tangga ke-14 di atas meja.
  • Leeds berjaya seri menentang Leicester City pada pertengahan minggu tetapi tanpa kemenangan dalam empat perlawanan terakhir mereka dan kekal terancam penyingkiran.

Panduan Borang

Bournemouth – WLWWL

Leeds – DLLLW

Fakta Padanan

  • Kedua-dua pasukan mempunyai pertahanan bersama paling teruk dalam Liga Perdana musim ini, melepaskan 63 gol setakat ini.
  • Daripada semua pasukan dalam separuh masa kedua jadual, hanya Leicester City (44) yang berjaya menjaringkan lebih banyak gol berbanding Leeds (42).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Dominic Solanke

Dia mungkin tidak mencatatkan rekod pada kali terakhir tetapi bantuannya membawa kepada gol kemenangan yang memberikan pasukannya satu lagi kemenangan.

Dia merupakan salah seorang pemain Bournemouth yang paling berpengaruh sejak beberapa minggu lalu dan musim ini secara keseluruhannya.

Luis Sinisterra

Penyerang Colombia itu berada dalam senarai penjaring menentang Leicester City tetapi usahanya hanya cukup baik untuk melihat pasukannya berkongsi kelebihan. Dia mempunyai tiga gol dalam lima perlawanan liga terakhirnya dan pasukan Putih akan memerlukan lebih banyak golnya jika mereka mahu terlepas dari penyingkiran.

Share.
Leave A Reply