Ramalan

West Ham 2-2 Liverpool

Nota Utama

  • West Ham meneruskan kebangkitan mereka baru-baru ini dalam prestasi dan kemenangan terbaru mereka datang dengan cara yang tegas ketika membelasah Bournemouth 4-0 pada hari Ahad.
  • Daripada diancam penyingkiran beberapa bulan lalu, mereka kini naik ke tempat ke-13 malah boleh menamatkan musim ini dengan trofi Eropah, setelah mara ke separuh akhir Liga Persidangan.
  • Liverpool mempamerkan ketabahan mereka di Anfield menentang Nottingham Forest pada hari Sabtu ketika mereka menewaskan lawan yang degil untuk menang 3-2.
  • Jaringan Mohamed Salah pada minit ke-70 adalah tamparan terakhir yang menyaksikan skuad kendalian Steve Cooper di Anfield selepas perlawanan penuh aksi yang menyaksikan lima gol dijaringkan pada separuh masa kedua.

Panduan Borang

West Ham – WDWLW

Liverpool – WWDDL

Fakta Padanan

  • West Ham telah mengekalkan tiga rekod tanpa bolos dalam lima perlawanan liga terakhir mereka tetapi memastikan pasukan Liverpool dalam keadaan tenang adalah tugas yang sukar.
  • Buat pertama kali sejak sekian lama, Liverpool tidak tewas dalam empat perlawanan Liga Perdana berturut-turut dan juga telah menjaringkan sekurang-kurangnya dua gol dalam tiga perlawanan terakhir mereka.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Michail Antonio

Dia mungkin bukan penjaring terbanyak West Ham tetapi dia tetap konsisten dalam menjadi ancaman di hadapan.

Dia telah mencapai prestasi yang prolifik sejak kebelakangan ini dan kini telah menjaringkan tiga gol dalam dua perlawanan liga terakhirnya untuk The Hammers.

Mohamed Salah

Dalam cara yang sama dengan Antonio, Salah mempunyai empat gol dalam tiga perlawanan terakhirnya dan jumlah 16 golnya bermakna hanya tiga pemain ( Erling Haaland , Harry Kane dan Ivan Toney) telah menemui jaringan lebih banyak kali berbanding pemain Mesir dalam kempen semasa.

Share.
Leave A Reply