Ramalan

Tottenham 1-2 Manchester United

Tottenham Hotspur dan Manchester United saling bertatapan dalam pertemuan empat teratas pada Petang Khamis.

Dengan enam mata antara kedua-dua pasukan, kemenangan Manchester United berkemungkinan besar meletakkan harapan empat teratas Spurs padam tetapi kemenangan untuk pasukan tuan rumah akan membawa mereka tiga mata lebih dekat dengan bola sepak Liga Juara-Juara.

Nota Utama

  • Tottenham telah mengalami dua kekalahan berturut-turut dan hanya memenangi satu daripada lima perlawanan terakhir Liga Perdana.
  • Manchester United telah tewas tiga daripada lima perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam Liga Perdana dengan tiga Kekalahan itu menentang enam pasukan teratas.
  • Tottenham Hotspur telah menjaringkan gol keempat terbanyak di laman sendiri musim ini. Mereka telah menemui jaringan 33 kali di stadium Tottenham Hotspur.
  • Manchester United hanya menyimpan dua gol tanpa bolos di tempat lawan dalam Liga tahun ini.
  • Spurs tidak dibolosi sembilan gol dalam dua perlawanan selama hampir 20 tahun. Bagaimanapun, mereka telah mengalami rentetan negatif itu dalam dua perlawanan terakhir mereka.

Panduan Borang: Tottenham Hotspur

Dalam apa yang merupakan antara keputusan yang paling memalukan musim ini, Tottenham Hotspur dibelasah 6-1 menentang pesaing 4 teratas Newcastle United pada hari Ahad.

Dengan Manchester United bermain dalam Piala FA, ia adalah peluang untuk merapatkan jurang antara kedua-dua pasukan serta Newcastle yang mereka lawan tetapi mereka jatuh tersungkur menentang Magpies.

Mereka akan menghadapi satu lagi ujian sukar iaitu Manchester United pada hari Khamis dan akan berusaha untuk bangkit daripada keputusan buruk. Kekalahan dalam permainan ini mungkin menyaksikan tempat empat teratas tergelincir lebih jauh daripada mereka.

Panduan Borang: Manchester United

Pasukan Merah Erik Ten Hag berjaya mara ke final Piala FA pada hujung minggu walaupun mereka bimbang tentang kecederaan dan berada di landasan untuk memenangi trofi kedua musim ini.

Kemenangan besar ini lebih mengagumkan kerana ia berpunca daripada kekalahan memalukan kepada Sevilla pada suku akhir Liga Europa. Mereka kini perlu menukar fokus mereka kepada Liga dan memastikan mereka mendapatkan bola sepak Liga Juara-Juara UEFA untuk musim depan.

Fakta Tottenham Hotspur lwn Manchester United

  • Manchester United telah menang tiga kali dan kalah satu daripada empat perlawanan terakhir mereka di stadium Tottenham Hotspur. Pada masa itu, mereka telah menjaringkan lapan gol dan hanya bolos dua kali.
  • Pertemuan mereka sebelum ini musim ini menyaksikan Manchester United memperoleh kemenangan dominan 2-0 menentang mereka, dengan Bruno Fernandes dan Fred mendapat gol di Old Trafford.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Harry Kane

Walaupun dalam prestasi seteruk yang ditunjukkan ketika menentang Newcastle, Harry Kane berjaya menjaringkan gol dan menjadi cahaya bersinar Spurs pada hari yang sangat gelap.

Dia sekali lagi akan diharap ketika menentang United untuk gol serta kreativiti pada petang Khamis.

Marcus Rashford

separuh akhir Piala FA tetapi Marcus Rashford tidak kelihatan seperti biasa dalam perlawanan itu.

Dia melakukan sepakan penalti dengan penuh keyakinan dan akan berusaha untuk membawa keyakinan itu ke dalam perlawanan menentang Spurs.

Ramalan Tottenham Hotspur lwn Manchester United

Selepas keyakinan yang memusnahkan kekalahan kepada Newcastle, perkara terakhir yang Spurs perlukan adalah satu lagi ujian sukar menentang saingan Top 4 di Manchester United.

Oleh sebab itu, Kami telah menang 2-1 Manchester United kerana Red Devils akan penuh dengan keyakinan selepas layak ke final Piala FA.

Share.
Leave A Reply