Ramalan

Southampton 1-2 Bournemouth

Nota Utama

  • Southampton bertahan untuk memperoleh mata mengejut menentang pendahulu liga Arsenal dalam jaringan 3-3 yang mudah menjadi permainan musim ini setakat ini.
  • Bournemouth menyaksikan kemenangan mereka baru-baru ini terhenti dengan cara yang mengecewakan, setelah mengalami kekalahan 4-0 oleh West Ham pada hari Ahad.

Panduan Borang

Southampton – DLLLD

Bournemouth – LWWLW

Fakta Padanan

  • Southampton mempunyai rekod terburuk di tempat sendiri berbanding mana-mana pasukan musim ini, dengan hanya dua kemenangan dan 10 mata dikumpul di St. Marys’ Park.
  • Mereka berada di hadapan lima mata daripada zon penyingkiran tetapi masih melepaskan gol paling banyak dalam Liga Perdana musim ini (63).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Theo Walcott

Dia menimbulkan masalah ketika menentang bekas pasukannya, Arsenal, kali terakhir diketepikan dan sepatutnya menjaringkan gol di Emirates.

Dia bukan lagi pemain sayap lincah seperti dulu pada tahun-tahun sebelumnya tetapi tipu helah dan pergerakannya di hadapan kekal penting untuk harapan kelangsungan hidup Saints.

Dominic Solanke

Dia senyap ketika menentang West Ham tetapi baru-baru ini mempamerkan aksi mengagumkan untuk Bournemouth, dengan tiga sumbangan gol dalam lima perlawanan terakhirnya. Dengan lima gol dijaringkan musim ini, dia juga penjaring kedua terbanyak Cherries selepas Philip Billing.

Share.
Leave A Reply