Ramalan

Nottingham Forest 1-2 Brighton

Nota Utama

  • Nottingham Forest memberi perlawanan yang kuat menentang Liverpool tetapi ia tidak mencukupi kerana mereka tunduk kepada kekalahan 3-2 di Anfield .
  • Brighton terlepas perlawanan akhir Piala FA selepas tewas kepada Manchester United menerusi penentuan sepakan penalti pada separuh akhir tetapi akan berpeluang kembali ke jalur kemenangan dalam Liga Perdana.

Panduan Borang

Hutan Nottingham – LLLLD

Brighton – WLWDW

Fakta Padanan

  • Nottingham Forest telah tewas empat perlawanan berturut-turut dan terus merana di zon penyingkiran.
  • Brighton mendapati gol mudah diperoleh musim ini dan jumlah mereka sebanyak 54 gol bermakna hanya empat pasukan telah menjaringkan lebih banyak gol daripada mereka musim ini. Ia lebih mengagumkan, memandangkan mereka mempunyai tiga perlawanan dalam tangan.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Morgan Gibbs-Putih

Dia menjaringkan gol dan satu bantuan ketika menentang Liverpool tetapi tidak bernasib baik melihat usahanya gagal sebagai saguhati.

Dia kekal sebagai penggerak penting di bahagian tengah untuk Forest dan mereka akan memerlukan apa-apa bentuk inspirasi daripadanya jika mereka ingin mengelak kejatuhan.

Kaoru Mitoma

Pemain Jepun itu telah menjadi salah seorang pemain sayap terbaik dalam Liga Perdana musim ini dan persembahannya telah memberikannya reputasi terbaik di tengah-tengah minat daripada pasukan teratas. Dengan tujuh gol untuk namanya, dia adalah penjaring terbanyak kedua Brighton dan akan berusaha untuk menambah jumlahnya dan mungkin mencapai dua digit.

Share.
Leave A Reply