Ramalan

Manchester City 3-2 Arsenal

Ia adalah perlawanan yang berpotensi menentukan destinasi kejuaraan Liga Perdana. Ia adalah perlawanan antara pasukan dengan rekod tuan rumah terbaik dalam liga dan pasukan dengan rekod tempat lawan terbaik dalam Liga ketika Manchester City dan Arsenal saling bertatapan.

Hanya lima mata memisahkan kedua-dua pasukan ketika ini dengan City mempunyai dua perlawanan di tangan Arsenal.

Nota Utama

  • Manchester City berada dalam enam kemenangan berturut-turut di tempat sendiri dalam Liga Perdana dan 11 kemenangan berturut-turut dalam semua pertandingan.
  • Arsenal tidak tewas dalam lima perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dengan tiga kemenangan sebelum dua seri baru-baru ini menentang Liverpool dan West Ham.
  • Manchester City mempunyai rekod tuan rumah terbaik dalam Liga Perdana. Mereka telah memungut 40 mata dan 13 kemenangan daripada 15 perlawanan di Etihad
  • Arsenal mempunyai rekod terbaik di tempat lawan dalam Liga Perdana musim ini. Mereka telah mengutip 36 mata dan 11 kemenangan dalam perjalanan mereka musim ini.

Panduan Borang: Manchester City

Satu lagi kemenangan mudah untuk Manchester City dalam Separuh Akhir Piala FA menyaksikan dorongan mereka untuk treble terus meningkat.

The Citizens berada dalam prestasi terbaik dan semua momentum berada di pihak mereka menjelang perlawanan terbesar mereka dalam musim Liga Perdana. Sejarah terkini menentang Arsenal memihak kepada mereka dan prestasi terkini menyebelahi mereka dalam perlawanan yang mesti dimenangi.

Ia adalah situasi yang sering mereka temui dan ia adalah situasi di mana mereka telah berkembang maju pada masa lalu.

Panduan Borang: Arsenal

Lebih daripada sebelumnya musim ini, Arsenal akan merasai tekanan yang luar biasa pada hari Rabu. Mereka tidak dapat melaksanakannya sejak akhir-akhir ini dan telah menggali sendiri dalam lubang yang mungkin tidak dapat mereka keluarkan.

Dengan kekurangan momentum mereka, ini adalah masa paling teruk untuk menghadapi Manchester City, sebuah pasukan yang mereka telah bergelut untuk kalah dari segi sejarah. Anak buah Mikel Arteta akan terdesak untuk memastikan mereka tidak tewas dalam perlawanan ini kerana ini bermakna mereka kehilangan kawalan ke atas nasib mereka dalam perebutan kejuaraan.

Fakta Manchester City VS Arsenal

  • Dalam saingan Liga Perdana, Manchester City telah mencatatkan sebelas kemenangan berturut-turut menentang Arsenal.
  • Arsenal tidak pernah menewaskan City di stadium Etihad sejak 2015 dan telah tewas enam kali berturut-turut apabila mereka bertandang ke kelab biru Manchester.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland  

Penyerang superstar Norway itu dibuang padang pada minit ke-68 Separuh Akhir Piala FA selepas Manchester City dengan selesa menghantar Sheffield United.

Penjaringan golnya tidak diperlukan pada hari itu kerana The Citizens selesa tetapi sumbangannya akan menjadi penting apabila mereka menentang Arsenal minggu ini.

Dia sudahpun menjaringkan gol menentang Gunners musim ini dan akan menyasarkan untuk melakukan dua gol menentang pendahulu liga semasa.

Bukayo Saka

Dengan satu gol dan satu bantuan dalam perlawanan malam Jumaat menentang Southampton, Saka memastikan Arsenal memperoleh mata penting yang membantu perjuangan mereka ketika mereka ingin memenangi kejuaraan.

Dia tidak dapat dimainkan dalam perlawanan itu dan perlu mencapai tahap prestasi itu sekali lagi di Stadium Etihad.

Ramalan Manchester City lwn Arsenal

Kami telah meraih kemenangan Manchester City ke atas Arsenal dalam perlawanan hebat ini kerana mereka mempunyai kelebihan sejarah ke atas Gunners dan mereka mempunyai momentum.

Anak buah Pep Guardiola akan berperang pada hari Rabu dan mereka akan mempunyai kualiti untuk mendapatkan tiga mata besar.

Share.
Leave A Reply