Ramalan

Everton 0-3 Newcastle

Nota Utama

  • Newcastle bangkit dengan bergaya daripada kekalahan 3-0 kepada Aston Villa dengan menghasilkan keputusan tegas untuk membelasah Tottenham 6-1. Keputusan itu kini telah meletakkan mereka dalam kedudukan yang kukuh untuk memperoleh penamat empat teratas.
  • Tottenham dibongkar dalam setiap aspek dan Newcastle sudah mendahului lima gol dalam masa 25 minit. Penjaga gol Hugo Lloris dan pengurus Cristian Stellini memohon maaf kepada penyokong Spurs selepas kekalahan itu kepada Newcastle.
  • kekalahan 0-0 Everton dengan Crystal Palace bermakna mereka kini telah jatuh ke tempat ke-18 dan berdepan bahaya sebenar penyingkiran jika mereka tidak mula meraih mata dengan pantas.

Panduan Borang

Everton – DLLDD

Newcastle – WLWWW

Fakta Padanan

  • Newcastle United adalah pasukan keenam dalam sejarah Liga Perdana yang menjaringkan tiga gol dalam sembilan minit pembukaan perlawanan Liga Perdana.
  • Mereka juga kini memegang rekod bersama untuk pendahuluan 5-0 terawal dalam sejarah Liga Perdana, bersama Manchester City menentang Watford pada September 2019.
  • Everton mempunyai salah satu rekod rumah terburuk dalam Liga Perdana musim ini dengan 18 mata daripada 16 perlawanan.
  • The Toffees juga menjaringkan paling sedikit gol di laman sendiri musim ini (14).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Alex Iwobi

Walaupun Everton bergelut untuk menjaringkan gol sejak kebelakangan ini, Alex Iwobi dari jauh kelihatan seperti satu-satunya yang mampu membuat apa-apa berlaku dan kami masih menganggapnya sebagai pencetus untuk membuat sesuatu yang menarik untuk Toffees.

Alexander Isak

Penyerang Sweden itu adalah seorang yang berada dalam prestasi terbaik ketika ini dengan empat gol dalam empat perlawanan liga terakhirnya, termasuk dua gol dalam masa tiga minit menentang pasukan Tottenham yang tidak berbelah bahagi pada hari Ahad.

Alexander Isak mencatatkan purata gol setiap 97.2 minit dalam Liga Perdana musim ini (972 minit, 10 gol dijaringkan). Satu-satunya pemain dengan 5+ gol yang menjaringkan lebih kerap ialah Erling Haaland .

Share.
Leave A Reply