Ramalan

Brighton 2-1 Manchester United

Peringkat Separuh Akhir Piala FA sudah tiba dan empat pasukan terakhir dalam kejohanan itu nampaknya akan bertembung dalam pertempuran hebat hujung minggu ini.

Ahad memaparkan pertempuran antara Manchester United dan Brighton untuk peluang mara ke final Piala FA.

Nota Utama

  • Brighton telah memenangi empat daripada enam perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan dan berada dalam prestasi yang baik.
  • Manchester United tidak tewas dalam empat perlawanan terakhir mereka dengan jumlah tiga kemenangan dan satu seri dalam masa itu.
  • Brighton telah mencipta peluang paling besar dalam edisi Piala FA ini. Mereka mempunyai 18 peluang besar dicipta atas nama mereka.
  • Manchester United telah memenangi setiap perlawanan Piala FA yang dimainkan musim ini dengan jaringan 3-1.

Panduan Borang: Brighton and Hove Albion

Brighton adalah kelab yang telah berada di trajektori menaik selama bertahun-tahun dan kemajuan mereka dalam beberapa musim kebelakangan ini nampaknya akan memberi ganjaran kepada mereka dengan trofi.

Dalam cara impian itu berdiri Manchester United, yang dahagakan lebih banyak trofi selepas memenangi Piala Carabao awal tahun ini. Seagulls tahu bahawa menewaskan Manchester United bukanlah satu tugas yang mudah tetapi mereka bukanlah perkara baru dalam pembunuhan gergasi.

Mereka baru menewaskan Chelsea 2-1 pada hujung minggu walaupun Manchester United akan menawarkan bentuk cabaran yang berbeza.

Berdasarkan bagaimana mereka mempunyai pemain musim ini, mereka tidak akan dilihatnya sebagai underdog tetapi sebagai saingan yang bakal mara ke final Piala FA dan menobatkan apa yang kelihatan seperti musim terbaik mereka dengan trofi.

Panduan Borang: Manchester United

Manchester United mempunyai perlawanan yang sukar di tangan mereka. Mereka bermain dengan pasukan Brighton yang merupakan antara yang paling berbakat di England dan akan mempunyai skuad yang tidak mencukupi untuk perlawanan itu.

Disebabkan kecederaan dan penggantungan, United mungkin menurunkan beberapa pemain dari kedudukan untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh pemain lain yang tidak tersedia dan ini meletakkan mereka dalam keadaan yang tidak menguntungkan memandangkan siapa yang mereka lawan.

Mereka akan melakukannya dengan baik untuk menang dan mara ke final Piala FA pertama mereka sejak 2018.

Fakta Brighton and Hove Albion lwn Manchester United

  • Manchester United dan Brighton hanya berdepan sekali dalam saingan Piala FA dan itu pada 2018. Dalam perlawanan itu, United adalah pemenang dengan Romelu Lukaku dan sihir Nemanja mendapat gol.
  • Brighton telah mara ke final Piala FA hanya sekali dalam sejarah Kelab iaitu pada 1983.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Alexis Mac Allister

Pemain tengah Argentina yang memenangi Piala Dunia telah menjadi ciri berterusan khabar angin perpindahan yang mengaitkannya dengan pasukan teratas dalam Liga Perdana seperti Manchester United.

Pemain Argentina itu telah menjadi salah seorang pemain musim ini dan akan mempunyai peluang di atas pentas sebesar stadium Wembley untuk menunjukkan mengapa dia begitu dicari.

Bruno Fernandes

Boleh dikatakan pemain paling penting United musim ini, Fernandes akan menjadi komponen penting dalam memastikan United berjaya menentang Brighton dalam perlawanan yang pasti sukar.

Ramalan Brighton lwn Manchester United

Disebabkan kecederaan dan penggantungan, Manchester United akan kehilangan beberapa pemain terpenting mereka dalam perlawanan di mana mereka akan menentang pasukan dalam prestasi cemerlang.

Brighton akan mendominasi prosiding dan datang dengan kemenangan bersejarah menentang pasukan Red Devil yang akan menentang tetapi gagal.

Share.
Leave A Reply