Ramalan

Liverpool 2-0 Nottingham Forest

Nota Utama

  • Liverpool mempamerkan aksi enam bintang, dengan membelasah Leeds United 6-1 secara dominan pada malam Isnin.
  • Nottingham Forest mempamerkan persembahan bersemangat tetapi masih tewas 2-0 kepada Manchester United kali terakhir dan terus merana di zon penyingkiran.

Panduan Borang

Liverpool – WDDLL

Hutan Nottingham – LLLDL

Fakta Padanan

  • Prestasi Liverpool di tempat sendiri berada di sana dengan yang terbaik musim ini dan hanya empat pasukan (Manchester City, Arsenal, Manchester United dan Tottenham) mempunyai rekod tempat sendiri yang lebih baik. Hanya Leeds yang telah menewaskan Liverpool di Anfield dalam kempen semasa.
  • Sebaliknya, rekod Nottingham di tempat lawan adalah sangat mengerikan dan merupakan yang terburuk dari mana-mana pasukan musim ini. Mereka hanya mencatat enam mata di atas jalan raya, memenangi satu perlawanan di hadapan itu.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Mohamed Salah

Dia mungkin bergelut dengan standardnya sendiri tetapi masih mempunyai musim individu yang cemerlang.

Pemain Mesir itu adalah satu-satunya pemain dalam Liga Perdana dengan 15+ gol dan 5+ assist dalam semua 6 musim terakhir dan kekal sebagai kata kunci untuk konsistensi.

Taiwo Awoniyi

Dia telah gagal untuk menarik perhatian Nottingham Forest musim ini tetapi kelab itu secara kolektif bergelut sebagai satu unit. Kadar kerjanya tetap konsisten dan dia boleh membayangkan peluangnya untuk menjaringkan gol di tempat sendiri dan di tempat lawan menentang Liverpool musim ini. Ironinya, dia menjaringkan satu-satunya gol yang memastikan kemenangan untuk Forest apabila kedua-dua pasukan bertemu pada Oktober.

Share.
Leave A Reply