Ramalan

Chelsea 0-2 Real Madrid

Pusingan kedua Liga Juara-Juara UEFA bersambung minggu ini dan aksi itu semakin sengit dan pantas dalam perniagaan akhir musim ini.

Malam Selasa akan menyaksikan Chelsea mengalu-alukan penyandang juara Liga Juara-Juara UEFA, Real Madrid dalam perlawanan kedua suku akhir ini.

Dengan defisit 2-0 keluar dari perlawanan pertama di Santiago Bernabeu , Blues melihat satu-satunya peluang mereka di Silverware terlepas dari jari mereka.

Nota Utama

  • Chelsea tidak pernah menang dalam enam perlawanan terakhir mereka dan mengharungi tiga kekalahan berturut-turut dalam semua pertandingan.
  • Real Madrid telah mengekalkan tiga rekod bersih dalam empat perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan. Pada masa itu mereka telah menjaringkan 16 gol dan hanya bolos tiga.
  • The Blues tidak tewas di tempat sendiri di Eropah. Mereka telah memenangi tiga dan seri satu daripada empat perlawanan mereka dalam Liga Juara-Juara setakat ini.
  • Real Madrid adalah penjaring gol ketiga tertinggi dalam pertandingan dengan 23 gol. Hanya Manchester City dan Napoli (keduanya mempunyai 25 gol setiap satu) telah menjaringkan lebih banyak gol dalam Liga Juara-Juara.

Panduan Borang: Chelsea

Keputusan terkini untuk Chelsea tidak akan mengisi mereka dengan keyakinan untuk menghadapi perlawanan kedua. Mereka tewas hujung minggu lalu di tempat sendiri kepada Brighton dan tidak dapat mengatasi kualiti lawan mereka.

Mereka tidak mungkin berada di kedudukan 4 teratas Liga Perdana atau mana-mana pertandingan Eropah dalam hal ini kerana mereka berada di tangga ke-11 dalam carta Liga. Ini bermakna memenangi Liga Juara-Juara mungkin satu-satunya laluan mereka ke bola sepak Eropah.

Halangan di jalan mereka ialah Real Madrid, juara bertahan dengan kelebihan dua gol ke atas mereka. Kemungkinan bertindan menentang anak buah Frank Lampard dan ia memerlukan sesuatu yang ajaib untuk mereka meraih kemenangan semula.

Panduan Borang: Real Madrid

Mendapat kemenangan selesa menentang Cadiz, Real Madrid adalah pasukan yang lebih baik dalam pertembungan Liga Juara-Juara ini.

Bentuk Chelsea melihat mereka sebagai pilihan tetapi sejarah terbaru mereka di kawasan Cheslea akan mengisi mereka dengan lebih keyakinan.

hatrik hebat apabila mereka menang 3-1 dalam perlawanan itu tetapi mereka mungkin tidak memerlukan pemain bintang mereka berada pada tahap terbaik untuk menghantar pasukan Chelsea ini.

Fakta Chelsea lwn Real Madrid

  • Kedua-dua pasukan ini telah bertemu antara satu sama lain dalam Liga Juara-Juara UEFA empat kali sebelum musim ini, dengan Real Madrid menang sekali dan Chelsea menang dua kali.
  • Pertemuan Leg pertama mereka musim ini menyaksikan Real Madrid menang 2-0. Ia adalah kali pertama Madrid mengekalkan rekod bersih menentang The blues dalam lima percubaan.

Pemain utama yang perlu diberi perhatian

Mykhailo Mudryk

Pemain sayap muda itu bermula dalam kekalahan Chelsea kepada Brighton pada pertengahan minggu dan merupakan satu-satunya pemain yang positif dalam perlawanan yang tidak hebat untuk The Blues.

Dia membantu gol yang akhirnya dijaringkan oleh Connor Gallagher dan menjadi ancaman di sebelah kiri sepanjang masa.

Kepantasan dan keupayaan menggeleceknya akan menjadi aset berbahaya untuk Chelsea di sebelah kiri terutamanya menentang Carvajal di belakang kanan.

Karim Benzema

Selepas permulaan yang goyah pada musimnya yang dihambat oleh kecederaan dan prestasi buruk, Benzema telah mencapai langkahnya pada masa yang tepat.

Ballon d’Or itu telah menjaringkan lapan gol dalam tujuh perlawanan terakhirnya dalam semua pertandingan termasuk satu perlawanan menentang Chelsea pada perlawanan pertama dan akan berusaha untuk mengulangi kepahlawanannya dari musim lalu di Stamford bridge.

Ramalan Chelsea lwn Real Madrid

Chelsea akan melakukan yang terbaik untuk memenangi perlawanan dan perlawanan tetapi perjuangan mereka di depan gawang akan menghalang mereka daripada mempunyai kelebihan menentang Juara Eropah.

Real sebaliknya yang tidak mempunyai masalah dengan menjaringkan gol akan meletakkan pesaing mereka pada pedang dan memastikan kemenangan besar untuk mara ke empat terakhir.

Share.
Leave A Reply