Ramalan

Bayern Munich 2-2 Manchester City

Pusingan kedua Liga Juara-Juara UEFA bersambung minggu ini dan aksi itu semakin sengit dan pantas dalam perniagaan akhir musim ini.

Malam Selasa akan menyaksikan Bayern Munich menerima kunjungan Manchester City dalam perlawanan kedua suku akhir ini dengan pasukan Bavaria itu mempunyai gunung yang sangat besar untuk didaki.

Mereka mengalami kekalahan 3-0 yang merosakkan pada perlawanan pertama perlawanan ini dalam perlawanan di mana City mempamerkan kecemerlangan mereka pada saat-saat terbesar.

Kini Bayern mesti bangkit dan dikira sekiranya mereka layak ke separuh akhir kejohanan itu.

Nota Utama

  • Bayern Munich tidak menang dalam dua perlawanan terakhir di tempat sendiri dalam semua pertandingan
  • Manchester City telah memenangi empat perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam semua pertandingan, menjaringkan 11 gol dalam tempoh itu.
  • Pasukan Jerman itu telah menjaringkan gol dalam setiap perlawanan di tempat sendiri yang mereka telah bermain dalam semua pertandingan tahun ini. Mereka telah menjaringkan sejumlah 21 gol dalam 9 perlawanan di tempat sendiri pada tahun 2023
  • The Citizens tidak pernah tewas dalam empat perlawanan Liga Juara-Juara yang mereka lakukan di tempat lawan musim ini.

Panduan Borang: Bayern Munich

Bayern Munich di bawah pengurus baharu mereka Thomas Tuchel masih belum menemui langkah mereka. Dengan satu kemenangan dalam empat perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan, pasukan itu masih dalam proses.

Mereka perlu bangkit jika mahu mengatasi defisit 3-0 yang besar dalam permainan ini.

Juara Jerman itu mampu menjaringkan banyak gol dan memerlukan semua orang bermain pada tahap terbaik untuk mereka menang.

Panduan Borang: Manchester City

Satu lagi kemenangan untuk juara Inggeris itu melanjutkan rentak kemenangan mereka dalam semua pertandingan kepada 10 perlawanan. Mereka berada dalam bentuk juara dan tidak kelihatan seperti mereka akan kalah dalam perlawanan bola sepak dalam masa terdekat.

Kemudian pergi ke Jerman dengan mengetahui bahawa mereka mempunyai satu kaki dalam empat terakhir selepas kemenangan 3-0 pada perlawanan pertama. Selagi mereka mengelak kekalahan dalam perlawanan kedua, anak buah Pep Guardiola akan selangkah lebih dekat dengan keabadian musim ini.

Fakta Bayern Munich lwn Manchester City

  • Bayern Munich telah menjadi tuan rumah Manchester City tiga kali dalam perlawanan kompetitif dalam sejarah mereka. Mereka telah menang dua dan kalah satu daripada perlawanan di tempat sendiri itu.
  • Kali terakhir Manchester City bertandang untuk menentang lawan Jerman adalah pada pusingan sebelumnya di mana mereka menentang RB Leipzig. Dalam perlawanan itu mereka hanya berjaya seri 1-1.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland     

Terdapat kes yang kuat untuk memanggil pemain Norway itu sebagai pemain terbaik di dunia pada masa ini dengan jenis musim Erling Haaland sedang mengalami.

Dengan 11 gol dalam Liga Juara-Juara musim ini, dia adalah penjaring terbanyak dalam pertandingan itu. Dia menjaringkan gol pada perlawanan pertama dan akan menyandarkan dirinya untuk mencari gol pada perlawanan kedua.

Jamal Musiala

Dengan pemergian penjaring gol abadi Robert Lewandowski, beban menjaringkan gol di kelab itu telah merebak dengan sendirinya kerana beberapa pemain telah diperlukan untuk memikul beban jaringan. Jamal Musiala telah menjadi salah seorang daripada mereka musim ini.

Remaja itu muncul dengan sendirinya musim ini dari penjaringan gol dan sudut pandangan mencipta gol ketika dia mencatatkan jumlah terbaik dalam karier mudanya.

Dia adalah pemain terpenting Bayern dan perlu berada pada tahap terbaiknya sekali lagi jika pasukannya mahu mengubah kedudukan.

Ramalan Bayern VS Manchester City

Keputusan seri 2-2 yang menghiburkan adalah keputusan yang kami ramalkan kerana Bayern Munich akan melakukan segala-galanya untuk mengatasi defisit mereka. Ini akan membolehkan mereka terbuka untuk serangan balas City dan pasukan Inggeris itu akan dapat menyaingi lawan mereka.

Ia bukan satu permintaan yang mudah untuk Bayern dan mereka tidak mungkin mengatasi halangan besar ini.

Share.
Leave A Reply