Musim Liga Perdana kini berada di tempat sendiri, dengan perlawanan akhir musim ini akan datang padat dan pantas. Sudah, ia telah menjadi musim yang tidak dapat diramalkan yang telah datang dengan begitu banyak detik gila dan matlamat yang hebat, pasukan pakej kejutan dan drama oktana tinggi.

Dalam artikel ini, kita akan melihat beberapa kegagalan terbesar musim ini setakat ini. Dengan hampir semua pasukan bermain 30 perlawanan, terdapat bukti yang mencukupi untuk menunjukkan pemain yang tidak mematuhi gembar-gembur yang mereka datangi musim ini (atau ditandatangani pada pertengahan musim).

Joao Felix – Chelsea FC

Selepas Piala Dunia yang kukuh bersama Portugal, nampaknya Joao Felix semakin kurang menghargai peranannya di Atletico Madrid dan mahukan perubahan pemandangan. Menjelang jendela perpindahan Januari, tidak dapat dielakkan, terdapat minat terhadap Joao Felix dari pasukan teratas Liga Perdana seperti Chelsea, Manchester United dan Arsenal, tetapi satu-satunya kelemahan perjanjian itu ialah yuran pinjaman.

Chelsea, yang telah berbelanja besar di bawah pemilik baharu Todd Boehly, sanggup membayar yuran pinjaman Felix dan membawa pemain berusia 23 tahun itu ke Stamford Bridge. Dia hanyalah salah seorang daripada pemain-pemain yang kerap ditandatangani oleh The Blues pada Januari dan merupakan yang paling menarik.

Sentimen di sekeliling Joao Felix ialah dia kurang digunakan di Atletico Madrid, dan gaya permainan Diego Simeone tidak mengeluarkan pemain terbaik. Perpindahan ke pasukan yang memainkan gaya yang lebih luas akan melihat dia mengambil langkah seterusnya dalam perkembangannya, tetapi itu tidak berlaku sama sekali.

Semasa penampilan sulung yang kuat untuk Blues, di mana dia adalah pemain terbaik di atas padang, dia dibuang padang kerana cabaran bodoh dan digantung selama tiga perlawanan.

Apabila dia kembali dari penggantungan, dia juga tidak begitu mengagumkan.

Felix telah bermain dalam Liga Perdana sebanyak sembilan kali untuk Chelsea dan hanya menjaringkan dua gol tanpa satu assist untuk namanya. Dia hanya mencipta satu peluang besar pada masa itu dan mempunyai xA (bantuan dijangka) sebanyak 0.5. Keseluruhan pasukan mungkin berprestasi rendah, tetapi dia tidak menjadi percikan kreatif yang mereka harapkan apabila mereka memperolehnya.

Dia telah menunjukkan kilatan kecemerlangannya dengan beberapa sentuhan yang bagus dan gerakan sutera tetapi dia telah menjadi bukan faktor di hadapan gawang pada pasukan yang terdesak untuk pemain dengan beberapa produk akhir. Menandatanganinya dengan perjanjian tetap akan memerlukan Chelsea membayar sejumlah besar dan prestasinya tidak menunjukkan bahawa dia layak untuk pelaburan sedemikian.

Berdasarkan apa yang telah dia lakukan untuk The Blues musim ini, mungkin Diego Simeone bukan orang yang menghalangnya.

Antony – Manchester United

Pemain sayap Manchester United itu ditandatangani musim panas lalu sebagai salah seorang pemain utama Erik Ten Hag. United membayar €100 juta (82 juta pound) untuk membawa masuk pemain sayap berusia 23 tahun itu dari Ajax. Pemain antarabangsa Brazil itu mempamerkan aksi terbaik untuk pasukannya apabila dia menjaringkan gol pada penampilan sulungnya menentang Pendahulu Liga semasa Arsenal selepas 35 minit.

Antony terus menjaringkan tiga gol dalam tiga perlawanan Liga Perdana berturut-turut tetapi tidak menjaringkan gol dalam Liga dalam 14 perlawanan berikutnya. Bukan sahaja dia tidak menjaringkan gol selama itu, dia masih belum mencatatkan satu assist dalam Liga Perdana musim ini. Bagi pemain yang ditandatangani untuk wang sebegitu, produk akhir beliau belum cukup bagus.

Antony telah menunjukkan kepentingannya kepada pasukan dengan cara lain, kerana dia penting untuk memberikan kelebaran dan keseimbangan, serta menjadi pemain yang kemas pada bola, tetapi pemain Brazil itu membuat senarai ini kerana itu tidak cukup untuk mewajarkan Bayaran perpindahan rekod British.

Dia mempunyai 0.9 xA musim ini yang tidak boleh diterima untuk pemain sayap yang bermain untuk pasukan yang mempunyai aspirasi Liga Juara-Juara UEFA. Ia adalah mungkin untuk mengubah prestasinya musim ini dengan fakta bahawa ini adalah musim pertamanya dalam Liga baharu yang lebih sukar tetapi s= membuat senarai ini sekarang tanpa mengira apa yang dia boleh lakukan pada masa hadapan.

Richarlison

Pemain Brazil kedua dalam senarai ini telah ditandatangani oleh Tottenham Hotspur dari Everton untuk 60 juta Euro dalam apa yang merupakan perkembangan kerjaya semula jadi. Richarlison telah membantu Everton mengelak penyingkiran musim sebelum ini dan merupakan pemain terbaik mereka dalam kempen itu, selain menjadi penyerang pilihan pertama Brazil.

Adalah selamat untuk mengatakan bahawa langkah itu tidak berjaya sama sekali untuk dirinya dan Spurs.

Pemain berusia 25 tahun itu tidak menjaringkan gol dalam 19 penampilan liga untuk Tottenham dengan hanya tiga bantuan untuk namanya musim ini. Kaveat untuk ini ialah dia hanya berjaya melakukan sembilan permulaan dalam 19 penampilan itu, tetapi ia tidak cukup alasan untuk dia membuat keputusan kosong setiap kali dia bermain untuk Spurs dalam liga.

Semasa Piala Dunia, Richarlison menjaringkan tiga gol dalam empat perlawanan, termasuk gol pencabar musim ini, sambil kelihatan seperti pemain yang sama sekali berbeza. Bentuk dan tahap prestasinya untuk negaranya sama sekali berbeza daripada apa yang dia sediakan untuk kelabnya jadi mungkin kesesuaian dengan Spurs bukanlah yang tepat.

Kalvin Phillips – Manchester City

Ditandatangani oleh Manchester City musim panas lalu, pemain antarabangsa England itu berpindah ke kelab yang kelihatan sangat sesuai untuknya selepas musim yang kuat bersama Leeds United.

Pemain berusia 27 tahun itu mendapati musim pertamanya di Juara-Juara itu sukar untuk dilalui kerana kecederaan menghalangnya daripada menjadi pemain tetap dalam pasukan. Dia pergi ke Piala Dunia FIFA dengan harapan mendapat minit untuk England, tetapi persembahan Jude Bellingham menghalangnya daripada kesebelasan utama.

Apabila dia kembali ke Manchester, Pep Guardiola menuduhnya kembali dari Piala Dunia yang berlebihan berat badan.

Dalam Liga Perdana, dia hanya membuat lima penampilan untuk The Citizens dan telah bermain selama 61 minit secara keseluruhan. Jelas sekali, bentuk Rodri di bahagian tengah pertahanan telah menghalangnya daripada menyebelahi tetapi bilangan minit dia bermain menunjukkan bahawa dia tidak mendapat kepercayaan pengurusnya dan mungkin mengambil sedikit masa untuk memenangi kepercayaan itu.

Buat masa ini, dia membuat senarai ini.

Mykhailo Mudryk – Chelsea

Dia berada di mata perang bidaan terbesar pada jendela perpindahan Januari. Bekas pemain sayap Shakhtar Donetsk itu menarik minat dari seluruh Eropah dengan Arsenal di barisan hadapan.

Pada satu ketika, ia kelihatan seperti ditakdirkan untuk menandatangani untuk Gunners, tetapi perpindahan untuk pemain Ukraine itu telah dirampas oleh pesaing London mereka, Chelsea. The Blues menyerbu dan menyambar pemain berusia 22 tahun itu, menawarkan kontrak lapan tahun kepadanya.

Mudryk, seperti Joao Felix yang disebut sebelum ini dalam senarai ini, mengagumkan pada penampilan sulung dengan penampilan cemerlang menentang Liverpool tetapi tidak mencapai tahap itu sejak itu. Dia telah bermain lapan kali untuk Chelsea tanpa jaringan dan hanya satu assist untuk namanya.

Persembahan seterusnya sejak penampilan sulungnya menunjukkan bahawa dia mungkin belum bersedia untuk Liga Perdana setakat ini kerana dia telah kehilangan tempat dalam kesebelasan utama. Bagi pemain yang ditandatangani dalam perjanjian bernilai 100 juta euro, dia telah gagal untuk menarik perhatian.

Mudryk kelihatan seperti projek jangka panjang untuk Chelsea kerana pemain itu mempunyai ciri dan potensi untuk mencapai tahap teratas tetapi dia memerlukan masa untuk mencari kakinya sebelum dia dapat merealisasikan potensinya seperti yang dilihat dalam Liga Juara-Juara untuk Shakhtar.

Share.
Leave A Reply